Световният производител на резервни части и трансмисии ZF ще доставя скоростните кутии за моделите със задно и със задвижване на четирите колела на концерна Fiat Chrysler Automobiles (FCA). Става дума за новото поколение на 8-степенната автоматична трансмисия на германската компания. Договорът е вторият най-голям в историята на ZF, след този с германския автомобилен производител BMW за същата скоростна кутия - 8HP, който беше сключен преди около 3 месеца.
Представители на ZF съобщиха, че контрактът с BMW е на стойност 20 млрд.долара, а този с FCA е за "малко по-малка сума", която обаче така и не беше уточнена. Последната версия на 8-степенната скоростна кутия е допълнително оптимизирана и оборудвана с вградено електрическо задвижване за хибридни автомобили. Германската компания ще започне масовото производство на новото, четвърто, поколение на 8HP през 2022 г. в завода си в град Саарбрюкен. ZF също така планира да изнесе част от производството в други региони в света, включително в САЩ и Китай.
Новата 8-степенна автоматична трансмисия може да се монтира на автомобили от почти всички сегменти с предноразположен двигател. Техническата иновация на усъвършенстваната трансмисия е интегрирането на електрическото задвижване, което, според ZF, помага на клиентите да постигнат целите си за намаляване на изхвърляния в атмосферата CO2.
В същото време ZF показа уникалната си нова двустепенна електрическа трансмисия (последните две снимки). Тя се съчетава с електродвигатели с мощност до 250 кВтч. Компанията твърди, че резултатът ще бъде подобрено ускорение и, вероятно, по-висока максимална скорост.
"За електромобилите, използвани в ежедневието, най-важното е да изминат колкото се може повече километри с едно зареждане на батерията. Всеки процент увеличение на ефективността на преобразуването на енергия означава увеличаване на пробега с на мощност от 2%", казва Берт Хелвиг шеф на отдела на ZF за електрическа мобилност. "Досега с електрическите двигатели производителите на автомобили трябваше да избират между висок първоначален въртящ момент и висока максимална скорост. Сега решаваме тази дилема и новото задвижване ще бъде съвместимо с мощността и с по-тежките превозни средства", добавя той.
Компанията твърди, че технологията на нейната двустепенна трансмисия е проектирана да изразходва по-малко енергия, което води до увеличаване на пробега с 5% в сравнение с тази с една степен. Основните разлики се наблюдават при скорост от 70 км/ч.
Снимки: ZF