Нормалната продължителност на живота на един автомобилен модел е между 5 и 10 години. Има, разбира се, и прочути изключения - като френското Renault 4, което остана в производство между 1961 и 1994, индийския Hindustan Ambassador, правен от 1954 чак до 2014, и, разбира се, оригиналния Volkswagen Beetle, чиято първа бройка слезе от конвейера през 1938, а последната - през 2003, 65 години по-късно.
Митичната ГАЗ-24 Волга, мечтата на всеки честен частник при късния социализъм, остана в производство четвърт век без няколко месеца. Това дори не я нарежда в Топ 5
В списъка на най-дълговечните модели обаче много сериозно присъствие имат и социалистическите марки. Обяснението е просто: в Източния блок индустрията никога не смогваше да задоволи търсенето и гладните за автомобил граждани бяха склонни да купят какво да е, стига да се движи. Оттам и мотивацията на заводите да правят промени не бе особено висока. В следващата подборка са 14-те най-дълго произвеждани съветски автомобила, някои от които се правят и до ден-днешен. За повечето вероятно се досещате и сами, но сме сигурни, че победителят в тази класация ще изненада доста хора.
14-те най-дълговечни съветски автомобила (ГАЛЕРИЯ):
В производство: 20 години
Добре познатата съветска "джипка" се появява за пръв път в Горкиевския автомобилен завод през 1952 година, и макар после да се прехвърля в Уляновския завод и да сменя емблемата си с тази на УАЗ, си остава по същество същата машина. Производството приключва през 1972, а в румънската фабрика на ARO се прави по лиценз даже до 1975.
Общо са произведени около 600 000 бройки.