IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Suzuki спира продажбите на Jimny в ЕС

Вече поръчаните бройки от модела ще бъдат доставени на клиентите

През 2021 г. всъдеходът Suzuki Jimny ще престане да отговаря на екологичните норми в Европа, според които средните нива на вредните емисии (СО2) на всички нови автомобили на пазара не трябва да превишават 95 г/км, съобщава британското издание Autocar.


Suzuki Jimny


При нарушение на това правило съответният автомобилен производител ще трябва да плати глоби от милиони и дори милиарди евро. Затова и дилърите на Suzuki вече са спрели да приемат поръчки за Jimny. На клиентите ще се доставят само предварително поръчани и платени всъдеходи.

Според информациите, подобна стъпка готвят и останалите дилърства на японската марка в ЕС. В момента версията на Jimny за Стария континент е оборудвана с 1,5-литров атмосферен двигател, при който средният показател на СО2 за всъдехода с механична скоростна кутия е 154 г/км, а при версията с автомат достига 170 г/км.


Suzuki Jimny


В Suzuki от няколко месеца търсят варианти за оставяне на модела в Европа. Един от тях е преквалифицирането на всъдехода в товарен автомобил със сертификат N1 (тегло до 3,5 тона), тъй като новите еконорми не засягат тези машини. За целта обаче ще се наложи прекрояване на салона на всъдехода и съответно премахване на задните седалки.

Снимки: Suzuki

0 от 500
  • #10
    0 rate up comment 0 rate down comment
    !? ( преди 3 седмици )
    Че то опелчето ми е 110 к.с и официално му дават 86гр , верно че го пишат Е6 , но все пак е 1400кг
  • #9
    10 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Напротив, те са го измислили немците как да лъжат системата. Слагат измислени хибриди които могат да изминат на ток едва 30-50 км, но това е достатъчно за да минат тестовете. И така получаваме Ауди Q5 55 TFSIe с 367 коня и 49 грама на км. И Ауди А8 60 TFSIe с 449 коня и 60 грама СО2 на км. Всичко е сметнато. А те после си бичат с 250 км/ч на бензин на магистралата. А в същото време Форд Фиеста със 75 коня е на 120 грама на км. Немците са лицемери от най-висша степен.
  • #8
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Дреме им на сузуки, така или иначе в световен мащаб търсенето покрива производството с година напред. От какъв зор да правят специална версия за ЕС?
  • #7
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Очакват се интересни години, но БМВ/ВФ/Мерц е абсурдно да са под 90гм/км, моята смешна Киа 100 коня е 130г/км.
  • #6
    17 rate up comment 0 rate down comment
    Хмм ( преди 3 седмици )
    Отдавна се говори това. Изненадва ме факта, че компактното Джимни с 1,5 литров мотор е забранено но немските кораби с по 3,5-5 литрови рендета не са? Лицемерие?
  • #5
    11 rate up comment 0 rate down comment
    Човечец ( преди 3 седмици )
    Жалко. Джимни, за кратко “Джими” или както му казват някой - “Бейби Джи” е страхотен класически нишов модел и реално е силно предпочитан в Европа. В Гърция всеки втори-трети джип е Джимни. Не отхвърлям лобизма като фактор, но искам да вметна, че Сузуки далеч не са непознати със специфичността на Европейският пазар. Бих казал, че и там има някакъв пропуск защото е сравнително нов модел и подобни пречки биха могли да бъдат отстранени още в дизайн фазата.
  • #4
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Факт! ( преди 3 седмици )
    Ахахаха
  • #3
    13 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Е толкова ли не можаха от Витара, 1.4 BoosterJet да преместят?
  • #2
    17 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 3 седмици )
    Това е демонстрация на немското лоби в ЕС. Сузуки Джимни е изключително успешен модел. По всички дилъри наличните бройки са разпродадени въпреки, че цените бяха силно надути заради високото търсене (почна при 20,000 евро, а сега се продава по 25,000 евро). Става на въпрос за малко леко джипче което със сигурност използва по-малко материали и харчи по-малко от немските танкове които са два пъти по-тежки. Но те са оптимирани за европейските еко-тестове.
  • #1
    17 rate up comment 1 rate down comment
    Последният Мохикан ( преди 3 седмици )
    Последния мохикан падна в Европа. Пордава се като топъл хляб то последно - докато еко-талибаните не му видяха и на него сметката.