IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кои са 15-те най-продавани марки нови автомобили в България?

През май пазарът се сви до най-ниската месечна стойност в последното десетилетие

Май е бил най-слабият месец за пазара на нови автомобили в България от едно десетилетие насам, показват данните за регистрациите на МВР. Разликата с април обаче не е толкова голяма, колкото прогнозираха някои експерти: регистрациите сега са 1040 срещу 1137 преди месец. По-големите пазарни играчи като цяло отчитат положителна тенденция, спадът е най-вече за сметка на по-малките.

 
Porsche
 Кризата се отразява по-слабо в по-високите пазарни сегменти. За петте месеца у нас са регистрирани повече нови Porsche, отколкото Lada, Subaru или Alfa Romeo
  

Сравнението с първите пет месеца на 2019 обаче показва колко тежък е бил ударът от карантинните мерки. От началото на годината са регистрирани 9806 нови автомобила, докато през същия период на миналата са били 18 398 (спад от 46.7%).

 

Продажби през май
Renault - 220
Dacia - 191
Toyota - 162
Skoda - 131
Volkswagen - 111
Peugeot - 79
BMW - 68
Mercedes - 65
Kia - 58
Nissan - 53


Има известно разминаване между данните на МВР и тези на европейската браншова организация АСЕА, защото последните включват и някои специални модели. В нашата извадка сме използвали само новорегистрираните автомобили категории М1 и N1.

Почти 10 на сто от новите регистрации обаче са последвани от дерегистрация, най-вероятно с цел реекспорт, сочи статистиката на МВР. Общо 827 автомобила са минали по този път.


15-те най-продавани марки нови автомобили от началото на 2020 (ГАЛЕРИЯ):


0 от 500
  • #22
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Българинът е хитър и кара предимно нов внос. Не е глупав като западняците да дава 30хил. за нов автомобил като може да си вземе по стар модел 5-10 пъти по евтино и върши абсолютно същата работа. В България нови автомобили си купуват предимно далавераджиите дето са откраднали много пари и затова не им пука да си харчат с лека ръка. Но тези които са на заплата си правят сметката и всеки спестен лев им е в полза.
  • #21
    3 rate up comment 0 rate down comment
    radko ( преди 4 месеца )
    Най-продаваният автомобил в България и безспорен лидер е марката...втора употреба!
  • #20
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    На запад е много на м0да "renting" схемата , уговаряш километри и години ,плащаш месечна вноска и си тип-топ.
  • #19
    0 rate up comment 0 rate down comment
    356 ( преди 7 месеца )
    Закупуването на един автомобил, който да удовлетворява разнородните личности потребности, като работа, бизнес, семейство,бит, разходки с децата и мн.др., е едно от най-важните неща в живота на един нормален човек. Без него растеж и прогрес е невъзможен. Дори бих добавил по възможност той да е закупен чисто нов и да е избран според личният профил, така както да е покрива максимално повече нуждите му. И като мине 3-4 години пак нов! Това е като коня за прабългарите. Най-важното нещо!
  • #18
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Сега не разбрах в България е ясно, с 1000 лв. заплата кара Порше, Х5,МЛ, Туарег... да не изброявам вскичките. Не разбрах в Европа с 3500 евро заплата карат ли Поршета?
  • #17
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Нещо не ти са добри примерите, първо беше Дачия, сега Порше, еми много ясно, че никой с 3500 евро заплата не може и да си помисли за Порше. Никой не е казвал че някой ходи с пачка в джоба, имат си банкови сметки, карти и т.н. може и на вноски, може и в брой в зависимост от цената на покупката и парите на човека. Ти си зле и не си разбрал какво аз съм имал предвид. Който има парите купува, който няма на вноски, а не всички в Европа пазарят на вноски както си писал.
  • #16
    5 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Дадох дачията за пример.Леле хората в бг наистина мисловно са бая зле.Добре да сменим с Порше дали всеки в германия вади пачката от джоба и си купува порше.
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Нее, толко голям процент купени, па после отрегистрирани, гаранция някои вносители правят голяма врътка да ги изнасят заради разлика в цената. Отделно регистрираните като товарни джипове!
  • #14
    4 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    При 3500 евро средна заплата в Германия примерно, една Дачия излиза 3 заплати, защо да не може да си я купи? Ти ако вземаше по 7000лв. заплата на месец, Дачия на лизинг ли щеше да си купиш?
  • #13
    9 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 7 месеца )
    Щото и на запад малко хора имат един милион да дадат ей така освен ако не си футболист или музикант актьор и сголям хонорар.Масово на Запад дори Рена и Дачии се взимат на изплащане.Не всички на Запад са милиардери това че имат апартаменти в центъра на някой град означава че този апартамент е наследствен а не че са дошли от село и са изсипали 1 милион.