IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Българският пазар е сред петте най-пострадали в Европа

Луксозните марки и Skoda понасят кризата най-добре, ако се съди по статистиката за май

Пазарът на нови автомобили в Европа се е свил чувствително и през май заради карантинните мерки, макар че спадът не е чак толкова тежък като през април. Регистрираните нови автомобили на европейския пазар през петия месец на годината са 581 161 по данни на браншовата организация АСЕА. През същия месец на 2019 новите регистрации са били 1.217 млн., което означава спад от 52.3%.

 
производство, пазар, коронавирус, индустрия, криза

   
От големите пазари най-голям майски срив отчита този в Испания - почти 73 на сто, следван от Франция (-50%), Италия (-49%) и Германия (-49%). От началото на годината продажбите на нови автомобили в Европа вървят с 41.5% по-зле, отколкото през същия период на 2019.

Българският пазар е един от най-тежко засегнатите през май, с 69% спад на годишна база (1127 регистрации сега срещу 3641 през май 2019). По-дълбок срив в Европа отчитат единствено Хърватия (-76%), Португалия (-74%), Ейре (-72%) и споменатата Испания.
За първите пет месеца на годината регистрациите у нас са 7878, почти наполовина от миналогодишните 15 068.

 
DS 7
От сравнително масовите марки най-нисък спад през тази година отчита DS, луксозният бранд на PSA - под 7%
   

 
Държавите, в които спадът е по-нисък от средното, са Кипър (-29%, малко учудващо на фона на много строгите карантинни мерки и обяснимо вероятно със закъснели доставки на по-ранни поръчки), Словения (-31%), Белгия (-32%) и Австрия (-34%).

Volkswagen Group си остава най-големият производител на европейския пазар, като даже увеличава пазарния си дял от 24.7% преди година до 26.5% сега. Следват PSA Peugeot Citroen – 15.7%, Renault Group - 10.4%, и Hyundai Group - 7.1%.

В класирането на най-популярните марки продължават да настъпват любопитни размествания, макар че темповете са забавени от общото свиване на пазара. Най-тежко потърпевши от коронавируса изглеждат Jeep, Alfa Romeo, Mazda, Jaguar и Honda - с над 50-процентови спадове. Най-добре са преодолели периода Porsche (-17%) и луксозната френска марка DS (-6.8%).


Най-продаваните марки в Европа през 2020 година (ГАЛЕРИЯ):

 

0 от 500
  • #6
    9 rate up comment 3 rate down comment
    ( преди 6 месеца )
  • #5
    12 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Има ли статистика на колко коли беше прекратен лизинга заради извънредното положение или не искаме да се стряскаме?
  • #4
    7 rate up comment 5 rate down comment
    3 ( преди 6 месеца )
    Глупости. Пазарите вече се възстановяват и юли вероятно ще е дори по-силен от миналогодишния. Просто през май се изпълняват поръчки от март и април, когато всичко бе замряло, и отделно доста фабрики бяха блокирани от карантината. "Вируса си върлува" най-вече в нечии глави
  • #3
    3 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Тази криза всъщност още не е свършила, корона вируса си върлува из целия свят. Хората се свиха в черупките си, виждат че нещата са зле и кътат паричките. Мисля, че поне десетилетие ще трябва да мине докато пазарите на автомобили си върнат нивата от най-добрите години.
  • #2
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 6 месеца )
    Масова е тая марка, дето се произвежда в хиляди бройки, а не в десетки. От началото на годината DS имат 15 250 продажби в Европа. Alfa Romeo има 9 500.
  • #1
    4 rate up comment 2 rate down comment
    SD ( преди 6 месеца )
    Кога DS стана хем масова хем луксозна марка. За 2018 г. имат малко над 53 000 продадени коли по света, доста далече от милионните продажби. А лукса - за всеки влак си има пътници.