Пазарът на нови автомобили в България се е сринал със 72.8% през април в сравнение със същия месец на 2019, показват статистиката на МВР. Регистрираните нови автомобили в категории M1 и N1 през месеца са едва 1137, срещу 4187 преди година. Общо за първите четири месеца са регистрирани 8766 нови коли, срещу 14 468 през 2019, което е спад от 39 на сто (впрочем от тези 8766 автомобила 693 са с прекратена впоследствие регистрация, явно за реекспорт).
Все пак пазарът в България е по-малко пострадал от тези в страни като Великобритания, Италия и Испания, където спадът през април е по 97%. Германия отчете 61% свиване. Статистиката на МВР отчита новорегистрираните автомобили, а не сключените сделки. Значителна част от априлските бройки са всъщност автомобили, поръчани преди месеци и доставени сега. Тепърва ще се види колко са спаднали новите поръчки за седмиците на извънредното положение - преди месец управителят на BMW България Александър Миланов прогнозира около 75% спад.
Само три марки у нас са успели да пласират по над 100 автомобила през месеца - Dacia, Renault и Toyota. С това румънският бранд успява и да си върне първото място по пазарен дял, след като през март бе изпреварен от Skoda. В края на април разликата между двете марки от началото на годината е едва 5 автомобила.
Вижте в галерията кои са най-продаваните марки в България през април (по регистрации):
Новите автомобили не са единствената жертва на извънредното положение, показват данните на МВР. При употребяваните автомобили, на които по традиция се падат девет десети от продажбите у нас, април е донесъл свиване с цели 66% - общо 6467 регистрации, срещу над 19 000 за същия месец на 2019 година. До края на март т. нар. "нов внос" се движеше горе-долу с миналогодишното темпо. Общо 51 615 употребявани автомобила са новорегистрирани в България от началото на 2020.