IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Ето какво направи коронавирусът с автомобилния пазар в България

Dacia си връща първото място през април, "новият внос" също се свива с над две трети

Пазарът на нови автомобили в България се е сринал със 72.8% през април в сравнение със същия месец на 2019, показват статистиката на МВР. Регистрираните нови автомобили в категории M1 и N1 през месеца са едва 1137, срещу 4187 преди година. Общо за първите четири месеца са регистрирани 8766 нови коли, срещу 14 468 през 2019, което е спад от 39 на сто (впрочем от тези 8766 автомобила 693 са с прекратена впоследствие регистрация, явно за реекспорт).


България, автомобилен пазар, горубляне


Все пак пазарът в България е по-малко пострадал от тези в страни като Великобритания, Италия и Испания, където спадът през април е по 97%. Германия отчете 61% свиване. Статистиката на МВР отчита новорегистрираните автомобили, а не сключените сделки. Значителна част от априлските бройки са всъщност автомобили, поръчани преди месеци и доставени сега. Тепърва ще се види колко са спаднали новите поръчки за седмиците на извънредното положение - преди месец управителят на BMW България Александър Миланов прогнозира около 75% спад.

Само три марки у нас са успели да пласират по над 100 автомобила през месеца - Dacia, Renault и Toyota. С това румънският бранд успява и да си върне първото място по пазарен дял, след като през март бе изпреварен от Skoda. В края на април разликата между двете марки от началото на годината е едва 5 автомобила.
 

Вижте в галерията кои са най-продаваните марки в България през април (по регистрации):

 

Новите автомобили не са единствената жертва на извънредното положение, показват данните на МВР. При употребяваните автомобили, на които по традиция се падат девет десети от продажбите у нас, април е донесъл свиване с цели 66% - общо 6467 регистрации, срещу над 19 000 за същия месец на 2019 година. До края на март т. нар. "нов внос" се движеше горе-долу с миналогодишното темпо. Общо 51 615 употребявани автомобила са новорегистрирани в България от началото на 2020.

0 от 500
  • #11
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    де да беше - поне където съм питал обратното изкупуване е пълна подигравка.. все едно отделна фирма и си търси печалба на максимум - да вземе от теб на минимална цена и препродаде "проверена"-та кола на 20% над цените в мобиле. Не че не си заслужава парите в повечето случаи, но си е гавра с потребителя.
  • #10
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Относно цената на обслужването на нова кола не е толкова страшно около 350-450 лв. При положение, че в нормален реномиран сервиз, няма да слезеш под 200-250 лв за същата услуга. Виж дървените цени за обратно изкупуване са факт, макар че често са обвързани с допълнителна отстъпка при покупка на нова кола.
  • #9
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Това с 3-4 годишна кола на половин цена е само мокър сън от години. Само нов внос може. Но я отвори европейски сайт за коли да видиш цените там. Ще ти направи впечетление, че същите коли на хартия там са на цената, че и по-скъпи от тези тук. А тук са и с 3-4к лв надценка. Та смятай какво се вкарва. А 5 годишни коли карани в БГ под 100к км са ти на 60-70% от началната цена.
  • #8
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    вторичният пазар трябва да е пострадал повече - при хората с по-ограниччени доходи, при криза едва ли купуват автомобили, освен ако не е наложително.
  • #7
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #4 "Защо да давам пари за чисто нова кола ,като." защо да ти обяснявам като няма да разбереш ... И тия илюзорни 3-4 годишни на половин цена и почти като нови! Само че са еднорози повечето - не същетвуват. Най-често е 3-4 годишна на половин цена изглеждаща добре с а) стотици хиляди км върнати на километража, b) оправена след тежък инцидент със скрити проблеми като нарушена геометрия и др. c) замаскиран сериозен проблем с двигател, електроника или нещо друго което после ще струва доста пари и врем
  • #6
    3 rate up comment 4 rate down comment
    Факт! ( преди 3 години )
    Кой ги купува тия бoклyци на фалиращата фирмичка Нисан не мога да си обясня.
  • #5
    3 rate up comment 1 rate down comment
    До Нова кола ли? ( преди 3 години )
    Явно никога не си имал възможност да си купиш нова кола и затова говориш така.Няма нищо по-хубаво от новата кола, но всеки може да си го позволи.
  • #4
    6 rate up comment 4 rate down comment
    Нова кола ли? ( преди 3 години )
    Защо да давам пари за чисто нова кола ,като... 1.за първите 3 години губи половината си стойнот..каквато и да е2.цените за екстрите са завишени многократно. Обир е да ти искат 900 лв за парктроник, 700лв за блутут и 4000 за навигация. 3. Официалните сервизи където си длъжен да ходиш също мамят с цените на консумативи и части.. което донякъде обезмисля гаранцията. И да караме разпадащи се трошки не е работа, най добър е варианта 3-4 годишна разработена колица на половин цена.
  • #3
    9 rate up comment 3 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    Така, че продажбите донякъде са очаквано ниски заради това, което писах за дилърите, от друга страна повечето хората предпочитат да не се напъват в живота си, за да изкарват повече пари и да потребяват по-качествени или нови коли-липса на амбициозност и стремеж към професионализъм, от друга страна самите автомобили в ниските си нива са недотам качествени и обезсмислят високата си иначе стойност,а във високите са непостижими. Много са причините,а коронавируса е може би най-малко значимата от тях.
  • #2
    14 rate up comment 4 rate down comment
    356 ( преди 3 години )
    До голяма степен повечето авто дилъри сами са си виновни, поддържат неподходящ, спрямо търсенето, асортимент/оборудване налични нови автомобили.Често предлагат мними промоции, често подвеждащи отстъпки.Търсят спекулативно висока печалба от надценка,а не разчитат на оборот. Предлагат супер високи лихви, каско и такси, год.обслужване е стряскащо скъпо.Обратното изкупуване на старата ти кола е на свръх подценени цени, а веднага след това слагат свръх надценка при препродажбата и в оказионите си.Е!