Опасенията за продължителна криза на българския автомобилен пазар след коронавируса на този етап не се оправдават, ако се съди по данните за регистрациите на нови автомобили в МВР. Те показват светкавично възстановяване на продажбите през юни до нива, изключително близки до тези през същия месец на миналата година.
Началото на доставките при новата Skoda Octavia вероятно е част от обяснението за много силния резултат на марката през юни, който я издърпа на първо място по пазарен дял
Статистиката на Пътна полиция отчита общо 3684 нови регистрации на леки автомобили (категории M1 и N1). Справка на Automedia.bg показва, че през юни 2019 те са били 3922, което е само с 6% повече. За някои марки, като Mercedes и Skoda например, всъщност продажбите сега са повече, отколкото преди година.
Част от наваксването сега се дължи и на по-стари поръчки, изпълнени със закъснение заради затворените през април и май заводи. Но дори и така тенденцията е несъмнено положителна.
Ако сравним първите шест месеца на годината със същия период на 2019, спадът е около 44%. Регистрациите от началото на 2020 са общо 12 450, срещу 22 320 през първото полугодие на 2019.
Юни размества и лидерите по пазарен дял на българския пазар. Dacia, която в предишните седем години неизменно бе марка номер 1 у нас, за втори месец през 2020 отстъпва първата позиция на Skoda. Renault пък измества Toyota от третото място.
15-те най-продавани марки в България от началото на годината:
Японската марка дръпна като пазарен дял от началото на годината, но сега забавя темпото - регистрациите през юни (159) са по-малко, отколкото през май (162). От началото на годината 76 автомобила са били дерегистрирани за реекспорт.