IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Skoda разкри и метановата Octavia

Версията G-Tec ще може да изминава 500 км на газ

Компанията Skoda допълни гамата на новата Octavia с много икономична версия G-Tec. Лифтбекът и комбито са оборудвани с 3 газови бутилки, побиращи 17,33 сг метан, както и с 9-литров бензинов резервоар. Средният разход при движение на гам е 3,5 кг/100 км, а на бензин – 4,6 л/100 км.


Skoda Octavia G-Tec


Версията G-Tec се задвижва от 1,5-литров турбомотор с 4 цилиндъра и мощност 130 к.с., който може да работи по цикъла на Милър. Напълно зареденият лифтбек изминава 690 км, като около 500 от тях се движи на метан, останалите – на бензин. Превключването от едно гориво на друга става автоматично при падане на налягането в системата или пристартиране на двигателя при температура от под минус 10 градуса по Целзий.

Като недостатък на лифтбека и комбито Octavia на метан може да се посочи по-малкият със 145 литра обем на багажника в сравнение с бензиновите и дизеловите версии. Лифтбекът Octavia G-Tec разполага с 455 литра, а комбито Octavia G-Tec с 495 литра. Затова пък метановите версии са поне с 25% по-екологични от бензиновия вариант по показатели на отделяни вредни емисии СО2.


Skoda Octavia G-Tec


Продажбите на Skoda Octavia на метан в Европа ще стартират през септември, като цените предстои да бъдат обновени. Базовата версия на четвъртото поколение на модела старира от 18 450 евро.

Снимки: Skoda

0 от 500
  • #7
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Ото Д ( преди 1 месец )
    дизела е най-на далавера отвсякъде погледнато - кораби, камиони, влакове, коли всичко е на дизел защото е с високо КПД и нисък разход ( разбирайте потребление) и затова го нарочиха за вреден ..... еко рептилите
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    Елен Мъскарадов ( преди 1 месец )
    тия прецакаха далаверта с тока, акумулаторите, зелената енергия и е еко-нормите
  • #5
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Колега , доста я гледах дачията с газ, 90к.с. за 11 000€, но така и не се реших, този 3-цилиндров с турбо , някак не ми вдъхна доверие
  • #4
    2 rate up comment 2 rate down comment
    ренде ( преди 1 месец )
    Ренде изкараха фабричен на газ, един литър 100к.с. от миналата година, слагат го на Дачия и малките Рена. Във форума пише неща, които не ми се вярват за икономичност...
  • #3
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    №1, не е двоен стандарт а сегментиране. Има модели, които са предназначени за конкретен пазар. Примерно има ФВ, които се прави в Бразилия и е само за там. Пежо, което се прави в Иран и се продава на близко източния пазар и т.н. Както се казва, нищо лично.
  • #2
    9 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    В източна Европа нямаме пари нито инфраструктура за електрички. В западна Европа не е популярен метана. За това - съвсем нормално. Не съм фен на метана, но ако я предлагаха на пропан-бутан щях да се замисля. Но поне метана идва на цената на нафтата, а пък води малки неудобства - по-малък багажник и по-малък пробег дори спрямо бензина. А цената на километър не е грандиозно по-ниска от тази при дизела.
  • #1
    0 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И Фолксваген и Рено, едно и също. За западните си клиенти електрички и хибриди, за Източна Европа фабрична газова уредба. Както винаги двоен стандарт :(