IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Новата Skoda Octavia получи най-модерните технологии

Те ще осигурят безопасността на всички участници в движението

Функцията Turn Assist ще дебютира в автомобилите Skoda, а Octavia ще бъде първият модел в своя клас, получил тази иновативна технология за безопасност. Използвайки вградените камери, Octavia ще може да проследява насрещния трафик при завиване наляво на кръстовище, както и да идентифицира велосипедисти и пешеходци. Ако бъде открита непосредствена опасност по време на маневрата, колата сама ще спре напълно, предупреждавайки водача за опасността.


Skoda Octavia - технологии


Тази разширена функция за безопасност ще бъде в режим на готовност всеки път, когато двигателят е включен, и ще се активира при подаване на ляв мигач. Докато мигачът показва пред другите участници в движението намерението на водача, Turn Assist е в състояние да предостави допълнителна помощ при избягването на потенциален удар.

Друга новост в Skoda е иновативната технология за предупреждение, която е част от системата за проследяване на слепите зони. Тя работи, когато колата е паркирана. Контролирайки случващото се отстрани на автомобила, както и зад него, системата предупреждава водача и другите пътници кога е опасно да отворят вратите. Това става с визуални предупредителни светлини и звукови сигнали, които продължават докато опасността отмине.


Skoda Octavia - технологии

Работейки както с предни, така и със задни врати, предупреждението няма да позволи на пътниците да отварят вратите, например точно пред велосипедист. Камерите в новата Octavia са в състояние да проследяват възможни опасности зад автомобила на разстояние до 35 метра и под ъгъл от около 120 градуса, осигурявайки по-голяма увереност на шофьорите и пътниците, че е безопасно да излязат от колата.

В допълнение към предупреждението за завиване и за излизане от колата, има и система за избягване на сблъсък, а новата Octavia е първата Skoda, оборудвана с тази технология. Предните камери са в състояние да открият потенциална опасност и да извършват контролирана маневра за избягването й, ако отпред има други превозни средства, велосипедист или пешеходец. Системата използва данни в реално време, предоставени от камери и радари, за да изчисли най-подходящия, и най-важното - най-сигурния, път за заобикаляне на потенциалната опасност. Това изчисление взема предвид разстоянието, широчината и положението на превозното средство или препятствията напред, а системата ще може да изпълнява тази функция при скорост до 140 км/ч.

Снимки: Skoda

0 от 500
  • #15
    1 rate up comment 0 rate down comment
    до 10, 11 и 12 ( преди 1 месец )
    Купи си Волво и няма да имаш описаните проблеми. И без това Шкода върви 7-8 години след Волво... успешно копира ХЦ моделите с 1 поколение назад и леко поукрасява квото може. Разбира се цената си е х2 или х1.5 минимум
  • #14
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    На моя Пасат само дръжката на вратата е с пластмаса и то от към вратата, както и най долните 10тина см около говорителите, не знам за кви пластмаси говориш
  • #13
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До #3 ( преди 2 месеца )
    Субару
  • #12
    1 rate up comment 1 rate down comment
    №9 от Ганьо ( преди 2 месеца )
    Хубаво е да има прогрес г-н 9, но не с цената на по кратък жизнен цикъл и постоянно увеличаване на цената защото таблета и софтуера го плащаме всички.. независимо дали всички функционалности са активирани в колата.. Ако ракетата от Вашият пример е произведена от същите материали и със същият жизнен цикъл като новите автомобили.... едва ли ще бъде в състоние да се върне от Космоса. Надявам се Вашата ЕНтелегентност да Ви позволи да "вденеш" за какво пиша. С увашение Ганьо.
  • #11
    1 rate up comment 2 rate down comment
    До №9 от Ганьо ( преди 2 месеца )
    Защо еко кожата в новите автомобили се амортизира много по бързо от старите,защо вратите ми са ми целите в пластмасови кори дори при пълен кожен пакт, защо ми е 9 инчов таблет на предното табло, аз просто искам да сушам радио или любим диск, защо в новите автомобили има толкова много пластмаса, която след някоя и друга година започва да скърца..
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До №9 от Ганьо ( преди 2 месеца )
    Защо тия новите вече се все еднолитрови с по 130 150 коня... защо всички казват, че тези двигатели са с ограничен жизнен цикъл... но ги монтират масово.. защо първата октавия струваше 27 000 лева от магазина, последната ми струва 40 000 лева. Защо новите автомобили влизат в сервизите все по често заради софтуерни проблеми... Защо в купето имам интериорно LЕD остветление като в дискотека за което плащам, а де факто не ми е необходимо и не мога да се откажа от него.. Разсъждавам си нали съм Ганьо
  • #9
    5 rate up comment 0 rate down comment
    До Бръм ( преди 2 месеца )
    Камък, пръчка , кремък, кибрит, запалка, горелка, самолет, ракета, космос, технологии, бъдеще. Вдяваш ли нещо, Ганьо?
  • #8
    2 rate up comment 2 rate down comment
    Бръм ( преди 2 месеца )
    Технологи, камери, софтуер, чипове, платки, софтуер..... мига, свети, цветно е..... Цените все по нагоре, нагоре, нагоре.... Проблемите все повече, повече и повече...
  • #7
    4 rate up comment 10 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Каквито и технологии да и накичат, за бакшишите ще си остане оСтавия.
  • #6
    3 rate up comment 5 rate down comment
    VAYK ( преди 2 месеца )
    Супер, а сега дано възобновят производството и! Оставия!!!