През юни 1990 г. Renault представя на света наследника на вечното Renault 5: новото и революционно Clio. Тридесет години по-късно и след пет поколения, малкият градски автомобил все още е еталон в сегмента В и продължава да трупа успехи. Миналия месец Clio V беше вторият най-продаван автомобил на френския пазар. Дълги години той държеше първата позиция, но бе изпреварен от Peugeot 208. В тази галерия Motor представя любопитни факти от трите десетилетия развитие на Renault Clio, който е един от най-често срещаните модели по пътищата не само на Франция.
Clio V6
В началото на 2000 г. Renault показва истинска "джобна ракета": Clio V6. Това е напълно модифициран автомобил от второто поколение, с който се отдава почит на емблематичния R5 Turbo. Clio V6 е показан на изложението в Париж през 1998 г. като демонстрационен автомобил за 100-годишнината на компанията. Но положителната реакция на обществеността и невероятният интерес позволяват на концепта да стане сериен. Общо от него са направени по-малко от 3000 бройки.
"Злият" Clio е оборудван с трилитров V6 от Laguna. Двигателят е разположен зад предните седалки, директно в салона, и предава въртящия момент на задния мост чрез 6-степенна ръчна трансмисия. Преди актуализацията през 2002-2003 г. V6 двигателят развива 230 коня и 306 Нм и ускорява 0 до 100 км/ч за 6,4 сек. След това показателите стават 255 к.с. и 300 Нм и 5,8 сек от място до 100 км/ч.
В началото на 2000 г. Renault показва истинска "джобна ракета": Clio V6. Това е напълно модифициран автомобил от второто поколение, с който се отдава почит на емблематичния R5 Turbo. Clio V6 е показан на изложението в Париж през 1998 г. като демонстрационен автомобил за 100-годишнината на компанията. Но положителната реакция на обществеността и невероятният интерес позволяват на концепта да стане сериен. Общо от него са направени по-малко от 3000 бройки.
"Злият" Clio е оборудван с трилитров V6 от Laguna. Двигателят е разположен зад предните седалки, директно в салона, и предава въртящия момент на задния мост чрез 6-степенна ръчна трансмисия. Преди актуализацията през 2002-2003 г. V6 двигателят развива 230 коня и 306 Нм и ускорява 0 до 100 км/ч за 6,4 сек. След това показателите стават 255 к.с. и 300 Нм и 5,8 сек от място до 100 км/ч.
Снимки: Motor