През юни 1990 г. Renault представя на света наследника на вечното Renault 5: новото и революционно Clio. Тридесет години по-късно и след пет поколения, малкият градски автомобил все още е еталон в сегмента В и продължава да трупа успехи. Миналия месец Clio V беше вторият най-продаван автомобил на френския пазар. Дълги години той държеше първата позиция, но бе изпреварен от Peugeot 208. В тази галерия Motor представя любопитни факти от трите десетилетия развитие на Renault Clio, който е един от най-често срещаните модели по пътищата не само на Франция.
Застъпване на две поколения
Второто поколение на модела се търси толкова много, че когато третата генерация е пусната през 2005 г., Clio II не е изтеглен от производството, а продължава да слиза от поточната линия, но под името Campus, за да се избегне объркването. Така Clio II остава в каталога на компанията цели 14 години!
През този период малкото Renault е произведено в близо 5 631 000 бройки. Това също е рекорд сред поколенията на модела: Clio I достига 4 016 013 единици, докато Clio IV - само 4 милиона.
Второто поколение на модела се търси толкова много, че когато третата генерация е пусната през 2005 г., Clio II не е изтеглен от производството, а продължава да слиза от поточната линия, но под името Campus, за да се избегне объркването. Така Clio II остава в каталога на компанията цели 14 години!
През този период малкото Renault е произведено в близо 5 631 000 бройки. Това също е рекорд сред поколенията на модела: Clio I достига 4 016 013 единици, докато Clio IV - само 4 милиона.
Снимки: Motor


9