През юни 1990 г. Renault представя на света наследника на вечното Renault 5: новото и революционно Clio. Тридесет години по-късно и след пет поколения, малкият градски автомобил все още е еталон в сегмента В и продължава да трупа успехи. Миналия месец Clio V беше вторият най-продаван автомобил на френския пазар. Дълги години той държеше първата позиция, но бе изпреварен от Peugeot 208. В тази галерия Motor представя любопитни факти от трите десетилетия развитие на Renault Clio, който е един от най-често срещаните модели по пътищата не само на Франция.
Нови материали за Clio II
В допълнение към увеличения размер и оригиналната си форма, второто поколение на Clio, пуснато през 1998 г., се откроява с необичайните си материали. Единият от тях е пластмаса, от която (чрез технологии, подобни на тези, използвани за Космоса), са направени предните калници поради оплаквания от лошата корозионна устойчивост на тези части в предишния модел.
Използването на композитни материали също дава възможност да се намали теглото на автомобила и да се улесни ремонта след катастрофа. В допълнение, някои версии на Clio имат алуминиев преден капак.
В допълнение към увеличения размер и оригиналната си форма, второто поколение на Clio, пуснато през 1998 г., се откроява с необичайните си материали. Единият от тях е пластмаса, от която (чрез технологии, подобни на тези, използвани за Космоса), са направени предните калници поради оплаквания от лошата корозионна устойчивост на тези части в предишния модел.
Използването на композитни материали също дава възможност да се намали теглото на автомобила и да се улесни ремонта след катастрофа. В допълнение, някои версии на Clio имат алуминиев преден капак.
Снимки: Motor