През юни 1990 г. Renault представя на света наследника на вечното Renault 5: новото и революционно Clio. Тридесет години по-късно и след пет поколения, малкият градски автомобил все още е еталон в сегмента В и продължава да трупа успехи. Миналия месец Clio V беше вторият най-продаван автомобил на френския пазар. Дълги години той държеше първата позиция, но бе изпреварен от Peugeot 208. В тази галерия Motor представя любопитни факти от трите десетилетия развитие на Renault Clio, който е един от най-често срещаните модели по пътищата не само на Франция.
Clio Baccara
След навлизането си на световния пазар, Clio се позиционира като градски автомобил, без да има претенции да се превърне в луксозен модел. През 1991 г. обаче той получава специална версия: Baccara. Оборудвана е с по-мощен 1.7-литров бензинов двигател (1.8-литров след рестайлинга) и тогава се смята да най-модерния автомобил в компактния сегмент.
Седалките, воланът и панелите на вратите са тапицирани със сива кожа, има часовник вдясно от арматурното табло са украсени. Вложките са от истинска орехова есенция. Освен това има 14-цолови лети джанти, налични са пет цвята металик.
След навлизането си на световния пазар, Clio се позиционира като градски автомобил, без да има претенции да се превърне в луксозен модел. През 1991 г. обаче той получава специална версия: Baccara. Оборудвана е с по-мощен 1.7-литров бензинов двигател (1.8-литров след рестайлинга) и тогава се смята да най-модерния автомобил в компактния сегмент.
Седалките, воланът и панелите на вратите са тапицирани със сива кожа, има часовник вдясно от арматурното табло са украсени. Вложките са от истинска орехова есенция. Освен това има 14-цолови лети джанти, налични са пет цвята металик.
Снимки: Motor