Само преди дни Mercedes-Benz завърши обновяването на модела E-Class, като показа най-мощната версия в семейството – седана и комбито AMG Е 63 S. За разочарование на феновете на марката, неговите характеристики си останаха същите, а сега от компанията обясниха и причините да това. Те са две - техническа и маркетингова, разкрива директорът по развитието на моделната гама на Mercedes-AMG – Дръмънд Джакей.
Топ-мениджърът припомни, че в гамата на AMG има модел GT 63 S 4-door Coupe – лифтбек с мощност 639 к.с., който използва платформата на E 63. Увеличаването на мощността на версията E 63 S (612 к.с.) ще съкрати разликата между двата модела и ще доведе до конкуренция, която не влиза в плановете на бранда. За сравнение, GT 63 S 4-door Coupe ускорява от 0 до 100 км/ч за 0,2 секунди, като е с 27 к.с. с по-мощен и струва един и половина пъти повече от седана E 63 S.
Другата причина е техническа. В Mercedes са разглеждали възможността да превърнат моделите E 63 в "умерени" хибриди по аналогия с новото поколение на кросоувърите GLE 63, но в крайна сметка са се отказали от добавянето на 48-волтов стартер-генератор. Проблемът е, че електрификацията е несъвместима със скоростната кутия AMG Speedshift MCT, което е с „мокър“ съединителя, а завръщането към хидротрансформатор ще се отрази негативно на скоростта на превключване на предавките.
„Ние сме напълно доволни от поведението на пътя и производителността на обновения Mercedes-AMG, а да се оценява един нов модел само по мощност или ускорение, не е коректно“, категоричен е Дръмънд Джакей.
Впрочем, отсъствието на сериозни доработки по шасито и силовия агрегат на Mercedes-AMG E 63 не променя съотношението на силите в този сегмент, тъй като BMW също обнови своето M5 повече визуално, отколкото технически.
Снимки: Mercedes-AMG