IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW направи бензин от въздуха

Дъщерната компания i Ventures ще продава новото гориво от началото на 2021 г.

Компанията i Ventures, която е собственост на баварския концерн BMW, е намерила начил да получаване на бензин от елементи от въздуха. Разработката е част от проекта Prometheus Fuels, в който са вложени 12,5 млн. долара.


Prometheus Fuels


Технологията е разработена за използване на синтетично гориво от въглерода, отделян във въздуха. Този бензин е екологично чист и при него не се нанасят никакви вреди на околната среда, а при производството му не се използват петролни продукти. Според изчисленията на експерти, средностатистическият автомобил отделя 4,6 тона СО2 годишно. Благодарение на новата технология, тези вредни емисии ще бъдат намалени значително, отбелязва главният инженер на проекта Роб Макгинис. 

Компанията предвижда да започне производството на такъв бензин в началото на 2021 г., а след това ще се съсредоточи върху разаботката на ракетно и дизелово гориво, които ще бъдат създадени на същия принцип. Замяната на всички горива, произведени от нефт и газ, с продукти с нулево съдържание на въглерод, ще позволи намаляване на глобалните вредни емисии СО2 с 25%. И това може да е окаже едно от основните оръжия срещу климатичните промени.


Prometheus Fuels


„Средно една кола се използва 8 години, така че дори целият свят утре да премине 100% на електромобилили, ще отнеме почти десетилетие, за да може днешите автомобили с двигатели с вътрешно горене да бъдат извадени от пътя. Процесът за преминаване на коли на ток обаче няма да е толкова бърз, така че ни трябва друго решение. Чрез създаването на неутрален откъм въглерод бензин, Prometheus Fuels позволява климатичното въздействие на днешните двигатели с вътрешно горене да бъде значително намалено веднага“, обяснява Грег Смитс, който отговаря за проекта от страна на BMW.

Снимки: BMW blog

0 от 500
  • #26
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Обяснявам на 20-3 ( преди 3 години )
    Така че ако искаш да си ЧИСТ! Ако наистина екологията е водещото само синтетичните горива гарантират чиста енергия! Само там има рециркулация. изгаряш литър гориво, отделяш СО2 и той в последствие се връща пак резервоара под форма на гориво - при електричките продължаваш да изпускаш СО2 за да произвеждаш електричество. Дори да кажеш ще ползваме ВЕИ само за колите - ОК, ама тогава пропускаме шанса да го ползваме за бита и там ще има увеличение. Така че ако искаш да си ЕКО-трябва да си синтетичен!
  • #25
    3 rate up comment 0 rate down comment
    Обяснявам на 20-2 ( преди 3 години )
    Освен това течното гориво има над 20 пъти по-голяма плътност - 1кВ енергия се съхранява в по-лек и малък държател. Следващ + е, че правейки ВЕИ мощности до фабриката гарантираш че 100% от продукцията (гориво) е чисто, произведено със зелена енергия. Зареждайки батерия, освен в малки специфични случаи не можеш да гарантираш каква енергия ползваш повече от 50% от микса е от фосилни горива - т.е. произведена при изхвърляне на СО2 едва 15тина % от световната енергия е ВЕИ и скоро няма да се промени.
  • #24
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Обяснявам на 20-1 ( преди 3 години )
    АЕЦа ти в Козлодий, ако трябва да палнеш 100W лампа с ток от него в Малко Търново имаш поне 100W загуба по преноса, но то е мрежа около 10% се губят, после имаш загуба при зареждане - там е мътно от минимум 15% до 70% според много зависимости да кажем 15% после имаш инвертор прав/променлив ток там са около 15% колко стана до тук минимум 40% загуби - грубо сметнато на всеки 1кВ зареден трябва да произведеш още 1кВ загуби. А ако с ВЕИ захранваш "фабриката" имаш почти нулеви загуби.
  • #23
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Каган ( преди 3 години )
    Има стар химически процес за правене на гориво от СО2 и Н2О - с катализатор на Фишертроп. Ако е това цената на такъв въглеводород е нерентабилна и много пъти по-голяма от тази на слънчевата енергетика! Катализаторът е скъп и ограничен. Тази технология ще има някакъв екоефект, само ако ползва соларна или ветрова електроенергия за производство на изкуствени въглеводород!
  • #22
    3 rate up comment 2 rate down comment
    10 до Тинтири ( преди 3 години )
    Е, да де, ама къде са килограми, къде са тонове! Ноо, понеже на автора му е за първи път да греши, прощаваме му!!
  • #21
    2 rate up comment 1 rate down comment
    Enchoo ( преди 3 години )
    Да, да, стига фантазии моля ви се
  • #20
    2 rate up comment 1 rate down comment
    До 20 ( преди 3 години )
    Е колко пък да е мръсно това рециклиране на батерии тези писания са много общи и манипулативни без нищо конкретно уточни с какви големи загуби са батериите като го пишеш а и нали произвеждането и преноса на тока е нужно и при производство на синтетичното гориво което от своя страна също трябва да се произведе, пренесе и складира и какво е предимството да се ползва ВЕИ за синтетично гориво пред това да се ползва за електромобили или каквото и да е
  • #19
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тя технологията е енергоемка, но е чиста - там е разликата! Батериите също са с огромни загуби. Електромотора, може да е ефикасен, но да произведеш батерия, да произведеш ток и да го пренесеш и складираш отново имаш огромни загуби... а накрая както се споменава по-долу ще трябва и да я рециклираш тази батерия, което прави целия процес порядъчно мръсен. Невъзможно е да ползваш само "зелена" енергия при ЕВ, но е възможно и ефикасно да ползваш ВЕИ за синтетично гориво - win-win ситуация и 0 емисии!
  • #18
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тази технология все някаква входна енергия ще иска. Да не се окаже, че има КПД 20-30%, създавайки продукт, който се гори в ДВГ пак с 30% КПД.
  • #17
    4 rate up comment 2 rate down comment
    carpe_diem ( преди 3 години )
    Тинтири, какво феродо от електричките бе, лумпeн?Накладките там карат колкото колата - не ги сменяш, защото не ги позлваш, колата си спира с двигателя само, че и ток връща в батерията.От гумите е същото (или ако си *** да пилиш на всеки светофар, малко повече, ама то и *** с ДВГ има, даже са десетки хиляди повече) ;)