Парадоксалното е, че колкото повече се развиват технологиите, толкова по-еднотипни стават автомобилите ни. Екзотичните двигатели като V12 и V10 изчезват, а скоро и V8 ще ги последва, прогонен от все по-безмилостните стандарти за емисии и от даунсайзинга. Не изглежда далеч бъдещето, когато единствените оцелели двигатели с вътрешно горене ще са с по 3 или 4 цилиндъра. Моментът изглежда подходящ да си припомним далеч по-странните конфигурации, които автомобилостроеното ни е предлагало. В тази подпорка на 11-те най-странни агрегата, дело на C&D, са включени само мотори, които са стигнали до реално производство.
10-те най-необикновени двигателя в историята (ГАЛЕРИЯ):
Те са един под друг, а всяко бутало има по три мотовилки - две леки външни и една тежка в центъра. Леките отиват към единия колянов вал, тежките - към другия, като двата се въртят в противоположни посоки.
Резултатът от това са 10.5 конски сили при 1250 оборота в минута и удивителна липса на вибрации. Макар и на 120 години, този мотор и до днес е символ на инженерна елегантност.