IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Lada 4x4 напуска пазарите в Европа

Решението е на Renault, а причината – новите екологични стандарти

Корпорацията Renault, която е собственик на руския производител АвтоВАЗ, спира продажбите на всъдехода Lada 4x4 на европейските пазари.


Lada 4x4


Причината за решението са новите екологични стандарти на континента. В страните от ЕС всички нови автомобили трябва да имат нива на СО2 под 95 гр/км. При превишаване на тази норма производителят е заплашен от глоба, която е в размер на 95 евро за всяка продаде бройка от модела. През тази година правилото важи само за автомобилите, които сега излизат на пазара, а от 2021 г. ще е валидно за всички нови машини.

Руският модел е оборудван с бензинов атмосферен мотор с обем 1,7 литра и мощност 83 к.с. С него Lada 4x4 отделя 216 грама СО2 на км. А това означава, че за всеки продаден автомобил от модела компанията Renault е трябва да плаща глоба от 11 495 евро. Самият всъдеход струва 11 900 евро.


Lada 4x4


За да избегне санкциите, френският производител спира продажбите на модела. Последната партида от автомобили беше доставена на дилърите на Lada в ЕС през февруари и е почти разпродадена.

Снимки: АвтоВАЗ

0 от 500
  • #8
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    И да, няма нищо общо с Фиат, освен двигател и скоростна кутия от ранните ВАЗ-ове, които използват базата на Фиат, но са значително доработени, включително премествайки разпределителния вал в главата, вместо ниско разположен, което си е руско творение. Освен това е първият джип със самоносеща каросерия, един от първите с перманентно 4х4 и така нататък. Да не ме помислиш за някакъв фен на руски коли, но точно нивата е едно от уникалните им творения. И точно този леген заслужава уважение
  • #7
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    #3 Когато обаче се говори за G-Classe, който е проектиран по същото време, със същата цел, има сходен комфорт (нулев), сходна проходимост (висока), сходно пътно поведение (липса на такова) и изобщо е луксозна версия на същата тази нива, всички се кланят до земята и говорят как класиката не бива да се забравя. Ами това е класика мой, било тя и съветска. Така, че респект. ще липсва
  • #6
    4 rate up comment 0 rate down comment
    fff ( преди 1 месец )
    да сложат друг двигател и готово
  • #5
    8 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    216 гр. при 83 к.с., смятай. Западен автомобил изхвърля толкова при 250+ к.с. и двойна маса.
  • #4
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Ти пък. Нивата е може би единственият автомобил, проектиран от нулата в Русия. Няма нищо общо с Фиат.
  • #3
    7 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Време е този *** да отиде на бунището. Знам, че някои ще скочат да ми опонират, но ще им кажа, че е лесно да се продават стари кошници на ниски цени. Има много примери за автомобили, които и до ден днешен биха се продавали, но производителите им успяха да ги заменят с по-екологични, по-комфортни, по-сигурни, по-надеждни и по-естетични продукти. Само това произлязло от Фиат, пригодено за руската действителност и спасено от Рено творение, продължава да се влачи по пътищата.
  • #2
    12 rate up comment 5 rate down comment
    Striker ( преди 1 месец )
    Еее таман се бях засилил, направих вноска, оставаха ми 10 години чакане и тези взеха, че се капичнаха! Пуууу, как абасралис апят, тавариши, а? Хахахахахах! А оня мръсник Мъск и НАСА ракети ще ми пускат, че и по-евтини от нашите, мръсни капиталистически свине! ))
  • #1
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    е толкова ли не можаха да му сложат заводска газова уредба..