IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Infiniti се отказва от конкуренцията с германците

Премиум-марката става „Nissan плюс“ и се завръща към корените си

Само преди няколко месеца марката Infiniti напусна европейските пазари, а сега се оказва, че я очакват още сериозни промени. И те ще доведат до загуба на статута на производител на луксозни модели.


Infiniti


Идеята на ръководството на Nissan, който е собственик на бранда, е Infiniti да престане да бъде конкурент на германските премиум-производители Mercedes-Benz, BMW и Audi. Японската марка беще създадена през 90-те години за амриканския пазар, където трябваше да си съперничи с премиум-брандовете на Honda и Toyota – съответно Acura и Lexus. През последните 10 години обаче Infiniti се опитваше да играе на едно поле с голямата германска тройка.

Стигна се дотам, че бившият шеф на Nissan – Карлос Гон, се договори с предишния директор на Daimler – Дитер Цетше, за тясно сътрудничество. То доведе до появата на няколко модела на Infiniti на платформи на Mercedes-Benz. Това бяха компактните Q30/QX30 и средноразмерните Q50/Q60, които използваха двигатели на германския производител.

Продажбите на тези модели обаче не оправдаха надеждите и след скандалното отстраняване на Гон започнаха промените в Indiniti. За последите 4 години начело на марката се смениха 4 ръководителя, като последният – Пейман Каргар, започва работа от днес. По данни на Automotive News, през 2019 г. глобалните продажби на марката са спаднали с 24% - до 189 000 единици. Освен Европа, брандът напусна и пазара в Австралия, като едновременно с това спря производството на флагмански си седан Q70.


Infiniti


Най-новият модел – крос-купето Infiniti QX55, който е наследник на легендания FX, трябваше да се произвежда в завода в Агускалиентес (Мексико) от юли тази година, но пускането му беше отложено с няколко месеца заради пандемията от коронавирус. Това промени плановете на марката, които бяха обявени от оперативния директор на Nissan – Ашвани Гупта.

Основната новост е, че Infiniti се отказва от гобалните си амбиции и се съсредоточава върху два ключови пазара – в САЩ и Китай. Съперничеството с германците остава в историята, като по думите на Гупта „Infiniti ще се превърне в Nissan плюс“, тоест моделите на марката ще използват платформи и двигатели на Nissan, като ще получат премиум-дизайн и по-богато оборудване. Първият модел от новата стратегия ще се появи през 2023 г.

Ясно е още, че Infiniti ще се откаже от сегашните сложни двигатели с вътрешно горене и ще се съсредоточи върху хибридни агрегати, разработени от Nissan. Под въпрос е и бъдещето на завода в Агускалиентес, където прз миналата година са произведени едва 30 000 бройки от кросоувъръ QX50. Тъй като половина предприятие е собственост на Daimler, се очаква германският концерн да изкупи и дяла на японците и да получи цялана собственост върху завода.

Снимки: Infiniti

0 от 500