Подобни класации се организират често от различни автомобилни издания, които имат своите мотиви за включването в тях на различни двигатели. Представяме ви мнението на колегите от Autonews, които се връщат към времената, в които вредните емисии и разходът на гориво бяха без значение за автомобилните компании. И те правеха наистина впечатляващи и издръжливи мотори.
Най-добрите двигатели в историята (ГАЛЕРИЯ):
BMW S85
Вдъхновени от опита, натрупан с участието във Формула 1, инженерите на BMW си задават въпроса: „Защо да не поставим 10-цилиндров двигател на стандартен автомобил?“ Моторът S85 дебютира на модела M5 (Е60) през 2005 г. до ден-днешен е единственият V10, серийно произвеждан от компанията BMW. А моделът става първият седан, който получава двигател с подобна конфигурация.
Вдъхновени от опита, натрупан с участието във Формула 1, инженерите на BMW си задават въпроса: „Защо да не поставим 10-цилиндров двигател на стандартен автомобил?“ Моторът S85 дебютира на модела M5 (Е60) през 2005 г. до ден-днешен е единственият V10, серийно произвеждан от компанията BMW. А моделът става първият седан, който получава двигател с подобна конфигурация.
Алуминиевият силов агрегат с обем 5,0 литра е оборудван с фирмена система за регулиране на фазите на газоразпределение Double-VANOS и се развърта до 8500 об/мин. В пика си V10 моторът развива 507 к.с., а въртящият момент е 520 Нм.
Снимки: Autonews