Въпреки все по-задълбочаващата се SUV лудост Citroen няма да се откаже от седаните и подготвя наследник на С5, обяви директорът по стратегията и продуктовата гама на френската компания Лоранс Хансен. "Повярвайте ми, тази кола съществува и е разкошна", заяви Хансен. "Това е много важен модел за нас".
Напоследък упорито се спекулираше, че компанията ще се откаже изобщо от D-сегмента, за да се фокусира върху по-търсените и доходни кросоувъри като C5 Aircross. В същото време категорията на средноразмерните седани непрекъснато се свива - само през миналата година спадът в търсенето за такива автомобили в Европа бе 19%, до общо 403 922 продадени бройки.
D-сегментът остава сравително популярен в Китай, по пък китайските продажби на Citroen през миналата година се свиха над два пъти, до едва 55 000 автомобила.
В Европа, освен бюджетния градски модел С3, продажбите на френската марка се крепят върху кросоувърите С3 Aircross и C5 Aircross. Освен това евентуалният седан на Citroen ще се конкурира с "братското" Peugeot 508.
Хансен обаче отхвърля тези спекулации и настоява, че по модела се работи. Той ще бъде построен върху същата платформа EMP2, на която са базирани Peugeot 508 и DS 9. Тя е подготвена и за плъг-ин хибридно задвижване, макар да не е походяща за чисти електромобили. Вероятно във външния му вид ще се използват доста елементи от ефектния концепт CXperience, представен през 2016.
Междувременно новият главен изпълнителен директор на Citroen Венсан Кобе разкри детайли и около задаващия се наследник на C4 Cactus. Колата ще бъде представена онлайн на 30 юни и ще има чисто електрическа версия. По-късно през годината компанията ще покаже и един "революционен" концепт, потвърди директорът по дизайна Пиер Льоклер.
Историята на семейните модели на Citroen вижте в галерията:
Днес приемаме единодушно DS за най-забележителния модел на Citroen в историята. Но навремето почитателите на марката са шокирани от него: този луксозен автомобил струва почти двойно повече от Traction Avant, когото замества.
За да не отблъсне съвсем по-неплатежспособната публика, компанията разработва бюджетна версия на DS - не за изпълнителни директори, а за семейства. Наречена ID, тя има по-скромна мощност (69 конски сили) и доста по-малко технологични джаджи от DS - но е и доста по-евтина.