Когато Илон Мъск представи Tesla Cybertruck, мнозина започнаха да се чудят откъде екипът му е взел идеи за странния дизайн. Един възможен отговор дава студията Citroën Karin от 1980 г. Тогава френската фирма разработваше интересни концепции, а Karin бе параден пример за размаха на въображението на дизайнерите и свободата, на която са се наслаждавали.
Пирамидата на колела е само концепция, тъй като Citroën никога не е имал намерение да представи сериен автомобил. Действително марката прави Karin за автосалона в Париж през 1980 г., а на хоризонта не са се задавали нови модели. ВХ се появява едва през 1982 г.
Концепцията притежава пирамидална форма и един от най-малките покриви, монтирани някога на автомобил. Големината му е с размера на вестникарска страница. Пропорциите на модела с две врати са необичайни. Той е висок малко над метър, но затова пък много широк. Въпреки дължината си от 3,70 м, той предлага много пространство.
Когато летящите врати се отворят, те дават достъп до футуристичен салон с място за трима. Шофьорската седалка е разположена централно, а до нея са двете седалки на пътниците. Феновете на спортните автомобили може би се сещат и за McLaren F1, където разположението бе същото.
Докато днес автомобилните производители се мъчат да интегрират най-много от елементите за управление в инфо-системите, при Citroën през 80-те всичко е в бутоните. Karin притежава много елементи за управление, които позволяват бърз достъп до повечето функции. Подобна концепция марката използва и в серийните си модели. Още повече бутони са поставени в тапицериите на вратите, които притежават и вградени монитори – нещо напълно неестествено по онова време.
Снимки: Citroën
Вижте още снимки в галерията: