IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Над 1 милион души съдят FCA

Концернът е обвинен, че съзнателно продавал автомобили с дефектен двигател

В окръжния съд на щата Мичиган е подаден колективен иск от над 1 милион собственици на автомобили, произведени от Fiat Chrysler Automobiles (FCA), срещу концерна заради това, че съзнателно е продавал коли с проблемен двигател. Ищците настояват за парична компенсация и глоби срещу производителя заради "неговата измама и груба небрежност".


FCA


Искът е внесен от адвокатска кантора Хагенс Берман, която посочва, че модели с 2,4-литровия двигател FCA TigerShark MultiAir II консумират голямо количество масло и могат внезапно да спрат по време на движение. Въпросният дефект е открит в следните модели: Chrysler 200 (2015-2016), Dodge Dart (2013-2016), Fiat 500X (2016-2020), Fiat Toro (2017-2020), Jeep Cherokee (2014-2020), Jeep Compass (2017-2020), Jeep Renegade (2015-2020) и Ram ProMaster City (2015-2020).

"Собствениците на тези автомобили са изплашени от внезапно и неочаквано спиране на двигателя и са оставени без надзор от дилърите и техническите лица на FCA, които продължават да игнорират този сериозен риск за безопасността. Само въпрос на време е този дефект да доведе до смърт, когато FCA продаде милиони от повредени коли", заяви Стив Берман, управляващ партньор в Хагенс Берман.


FCA


В иска се посочва, че внезапното спиране на двигателя може да бъде избегнато, ако системата за индикации на маслото предупреди шофьора, че то свършва, но това обаче не се случва. Следователно, собствениците могат да открият липсата на масло само след като двигателят спре. "Вместо да признае този проблем, FCA направи усилие да го скрие, като описа дефектите като "нормални", се посочва в иска.

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 10 rate down comment
    Vilislav ( преди 4 месеца )
    При тия жабари всичко са дефекти - фиати, алфи, всичко е ходещ гроб...там след 100к почват големи приключения...
  • #6
    2 rate up comment 4 rate down comment
    Velislav ( преди 4 месеца )
    При TFSI 1/1000 масло може да е и на под 100К за съжаление. 1,4 , 1.8 и 2.0 за доказателство за това. За сметка на това дизелите им са чук. Особено ако махнеш DPF,EGR и всичката друга простотия, сипваш читава нафта и сменяш на масло на 10К. Тия мотори са с потенциал за над 700К без основен. Дори и сегашните 2.0 TDI. V6 3.0 и 4.2 V8 също, но там разходите са огромни, макар и с покритие. VW - само дизел. Това е моята препоръка. А относно FCA.... двигатели с дефекти? Нима? Не думай...
  • #5
    8 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Започват Jeep инвазия в София и се почна с ВАГ-аджийската помия...
  • #4
    7 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Такива дела има за всяка една компания, включително придворната - ВАаг.
  • #3
    13 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Всички завършващи на TSI и TDI са маслояди! Ако не вярваш питай редакторите на придворното списание Ауто Билд, които караха 5 л. туба в багажника пълна с масло, за да доливат. А иначе на форумните разбирачи с ВАГонетките нов внос не им гори масло, здрави са и минават по 1 млн.км без да сменят нещо. На форумните разбирачи колите ви, опссс ВАГонетките (това не са коли) са най-здрави. Знаем как си хвалите стоката. Кажи нещо за гроздето!
  • #2
    6 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Кои точно двигатели имаш в предвид, защото аз няколко смених /1,4 1,6бензин 2,0 дизел/ и нито един не даде висок разход на масло!!
  • #1
    32 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 месеца )
    Ами те и ВАГ така казват за маслоядите си, които, като нови харчат по 1 л. масло на 2-3 000 км. Отиваш, оплакваш се и ти казват, че този разход на масло е нормален. Свърши ти гаранцията и мотора започва по 1 л да гори на 1500-2000 км. Като стане на 200 000 км вече разхода на масло е 1л/1000 км. Честито!