IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Над 1 милион души съдят FCA

Концернът е обвинен, че съзнателно продавал автомобили с дефектен двигател

В окръжния съд на щата Мичиган е подаден колективен иск от над 1 милион собственици на автомобили, произведени от Fiat Chrysler Automobiles (FCA), срещу концерна заради това, че съзнателно е продавал коли с проблемен двигател. Ищците настояват за парична компенсация и глоби срещу производителя заради "неговата измама и груба небрежност".


FCA


Искът е внесен от адвокатска кантора Хагенс Берман, която посочва, че модели с 2,4-литровия двигател FCA TigerShark MultiAir II консумират голямо количество масло и могат внезапно да спрат по време на движение. Въпросният дефект е открит в следните модели: Chrysler 200 (2015-2016), Dodge Dart (2013-2016), Fiat 500X (2016-2020), Fiat Toro (2017-2020), Jeep Cherokee (2014-2020), Jeep Compass (2017-2020), Jeep Renegade (2015-2020) и Ram ProMaster City (2015-2020).

"Собствениците на тези автомобили са изплашени от внезапно и неочаквано спиране на двигателя и са оставени без надзор от дилърите и техническите лица на FCA, които продължават да игнорират този сериозен риск за безопасността. Само въпрос на време е този дефект да доведе до смърт, когато FCA продаде милиони от повредени коли", заяви Стив Берман, управляващ партньор в Хагенс Берман.


FCA


В иска се посочва, че внезапното спиране на двигателя може да бъде избегнато, ако системата за индикации на маслото предупреди шофьора, че то свършва, но това обаче не се случва. Следователно, собствениците могат да открият липсата на масло само след като двигателят спре. "Вместо да признае този проблем, FCA направи усилие да го скрие, като описа дефектите като "нормални", се посочва в иска.

0 от 500
  • #17
    1 rate up comment 0 rate down comment
    До коментар 13 ( преди 1 месец )
    Скоро бях в Англия и за твое нещастие беше пълно с фиати, по точно фиат 500. То сигурно беше пълно с такива, защото са “страшни ***”.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Кой не е карал фиат дизел да не говори
  • #15
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #14 Как да видиш, като не си ходил извън село...
  • #14
    1 rate up comment 3 rate down comment
    гошо ( преди 2 месеца )
    Аз Алфа извън България не съм виждал това са дараци, камо ли Фиат
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До коментар 10 ( преди 2 месеца )
    Ало ти имаш ли представа колко си изостанал да хвалиш Фиат и Алфа? Защо мислиш отдавна няма нито едно такси Фиат всичките които си взеха навремето са на вторични. Това са най големите *** в Англия не се считат за коли даже ги няма никъде. Алфите също те са мираж *** разпадат се след една година лопат тракат за нищо не стават само *** казват ''смених това смених онова ама то нормално за всяка кола'' не е нормално това са *** и в напреднали държави ги няма изобщо.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Така е, почвали проблемите с Алфите след 100К километра. Затова ги карат тука 156-ците на по 500К километра и отгоре масово.
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Жорката ( преди 2 месеца )
    Просто приключиха саморазправата с Ваг...занулиха ги, сега са наред жабарите, после са тойота..... и така
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До Velislav ( преди 2 месеца )
    Не знам от откъде са ти впечатленията за Фиат, Алфа и др., но представите ти са много погрешни. Навярно някой познат или съсед ти е разказвал хейтърски истории. За 1.4 TSI на VAG. Приятен за каране, харчи малко бензин, но пък маслото не го жали. Хубавото е, че се продават лесно.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    хъммм ( преди 2 месеца )
    Окака ли са я , имах Пунто 2008-ма , и за 10-години никога не съм доливал, масло съм сменял на около 20 хил км, и съм го контролирал постоянно , защото преди това имах една стара лада , на която се доливаше постоянно, М-десятката го купуваш с 10литровите туби от мин вода.
  • #8
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    ейй това ваг яко боде очи.. ако ще да пишат статия за времето - тия отдолу ще отговорят - А ПА ВАГ еди кво си-... Хора спете спокойно - лекуването на нерви не е лесно и отнема време и пари... ВАГ си имат и добри и лоши двигатели и ще продължат да съществуват, колкото и да се плюнчите тука.. За сведение - карал съм така "ужасният" 2.0ТДИ от 2007-ма без никакви грижи и разхода на масло беше такъв че от смяна до смяна никога не съм доливал.. Карам вече 4та година 1.4 тси - еми няма грижи - сори...