IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Над 1 милион души съдят FCA

Концернът е обвинен, че съзнателно продавал автомобили с дефектен двигател

В окръжния съд на щата Мичиган е подаден колективен иск от над 1 милион собственици на автомобили, произведени от Fiat Chrysler Automobiles (FCA), срещу концерна заради това, че съзнателно е продавал коли с проблемен двигател. Ищците настояват за парична компенсация и глоби срещу производителя заради "неговата измама и груба небрежност".


FCA


Искът е внесен от адвокатска кантора Хагенс Берман, която посочва, че модели с 2,4-литровия двигател FCA TigerShark MultiAir II консумират голямо количество масло и могат внезапно да спрат по време на движение. Въпросният дефект е открит в следните модели: Chrysler 200 (2015-2016), Dodge Dart (2013-2016), Fiat 500X (2016-2020), Fiat Toro (2017-2020), Jeep Cherokee (2014-2020), Jeep Compass (2017-2020), Jeep Renegade (2015-2020) и Ram ProMaster City (2015-2020).

"Собствениците на тези автомобили са изплашени от внезапно и неочаквано спиране на двигателя и са оставени без надзор от дилърите и техническите лица на FCA, които продължават да игнорират този сериозен риск за безопасността. Само въпрос на време е този дефект да доведе до смърт, когато FCA продаде милиони от повредени коли", заяви Стив Берман, управляващ партньор в Хагенс Берман.


FCA


В иска се посочва, че внезапното спиране на двигателя може да бъде избегнато, ако системата за индикации на маслото предупреди шофьора, че то свършва, но това обаче не се случва. Следователно, собствениците могат да открият липсата на масло само след като двигателят спре. "Вместо да признае този проблем, FCA направи усилие да го скрие, като описа дефектите като "нормални", се посочва в иска.

0 от 500
  • #18
    1 rate up comment 0 rate down comment
    elo ( преди 2 години )
    Същият дефект е при двигателите на Мерседес Код на двигателя е ОМ-646 без да светне предупредителна лампичка двигателят може даэ блокира.( на таблото няма нищо което да показва- маслото,температурата на водата и т.н. паказва единствено на горивото на тем. на въздуха и е дублиран скоростта с която се движите всичко друго е скрито? .)
  • #17
    3 rate up comment 0 rate down comment
    До коментар 13 ( преди 3 години )
    Скоро бях в Англия и за твое нещастие беше пълно с фиати, по точно фиат 500. То сигурно беше пълно с такива, защото са страшни ***.
  • #16
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Кой не е карал фиат дизел да не говори
  • #15
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #14 Как да видиш, като не си ходил извън село...
  • #14
    2 rate up comment 5 rate down comment
    гошо ( преди 3 години )
    Аз Алфа извън България не съм виждал това са дараци, камо ли Фиат
  • #13
    1 rate up comment 3 rate down comment
    До коментар 10 ( преди 3 години )
    Ало ти имаш ли представа колко си изостанал да хвалиш Фиат и Алфа? Защо мислиш отдавна няма нито едно такси Фиат всичките които си взеха навремето са на вторични. Това са най големите *** в Англия не се считат за коли даже ги няма никъде. Алфите също те са мираж *** разпадат се след една година лопат тракат за нищо не стават само *** казват ''смених това смених онова ама то нормално за всяка кола'' не е нормално това са *** и в напреднали държави ги няма изобщо.
  • #12
    3 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Така е, почвали проблемите с Алфите след 100К километра. Затова ги карат тука 156-ците на по 500К километра и отгоре масово.
  • #11
    5 rate up comment 1 rate down comment
    Жорката ( преди 3 години )
    Просто приключиха саморазправата с Ваг...занулиха ги, сега са наред жабарите, после са тойота..... и така
  • #10
    5 rate up comment 3 rate down comment
    До Velislav ( преди 3 години )
    Не знам от откъде са ти впечатленията за Фиат, Алфа и др., но представите ти са много погрешни. Навярно някой познат или съсед ти е разказвал хейтърски истории.За 1.4 TSI на VAG. Приятен за каране, харчи малко бензин, но пък маслото не го жали. Хубавото е, че се продават лесно.
  • #9
    3 rate up comment 1 rate down comment
    хъммм ( преди 3 години )
    Окака ли са я , имах Пунто 2008-*** , и за 10-години никога не съм доливал, масло съм сменял на около 20 хил км, и съм го контролирал постоянно , защото преди това имах една стара лада , на която се доливаше постоянно, М-десятката го купуваш с 10литровите туби от мин вода.