IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо повече не бива да карате със зимните гуми

Летните са по-тихи, пестят гориво, издържат на горещини и се справят далеч по-добре в дъжда

Извънредното положение заради коронавируса не е извинение да не пътувате безопасно, отбелязват експерти. С покачването на температурите навън е крайно време да помислим за смяната на зимните гуми с летни. Както всяка година, препоръчително е да приложи „правилото за седемте градуса“ – когато външната температура се повиши до около 7°C, трябва отново да сложите летните гуми. 


гуми


Тъй като животът рано или късно ще се върне към (донякъде) нормално ежедневие, важно е вашият автомобил да бъде готов за пролетта и лятото. А от компанията-производител Continental посочват защо и в топлата част на годината е важно да пътуваме с подходящи гуми. 

1. ПОВЕЧЕ БЕЗОПАСНОСТ ПРЕЗ ЛЕТНИЯ СЕЗОН

Летните гуми се правят от специални каучукови смеси, които са по-твърди от зимните. По-голямата твърдост в профила на протектора означава по-малко деформиране, докато, напротив, зимните гуми с меките им смеси са особено податливи на деформация при високи температури. По-малко деформация означава по-добро управление и по-къс спирачен път. В Automedia.bg го тествахме преди година: на суха настилка и в топло време дори износените летни гуми имат по-кратък спирачен път от чисто новите зимни (макар че не ви съветваме да карате с толкова износени гуми). Има разлика и в шарката на протектора: летните имат специални дълбоки канали, отвеждащи водата. Това ги прави по-сигурни и в дъжд, докато протекторът на зимните е съобразен повече със сняг, лед и киша.


гуми


2. ТЕ СА ЕКОЛОГИЧНИ И ИКОНОМИЧНИ

Летните гуми имат по-ниско съпротивление при търкаляне от зимните. Това подобрява ефективността и следователно намалява разхода на гориво. В сезона, който обикновено предприемаме най-много дълги пътувания, това има осезаем ефект и върху портфейла ви, и върху качеството на атмосферния въздух.

3. НАМАЛЯВАТ ШУМА

Благодарение на дългогодишния си опит Continental може да заяви, че летните гуми са също така по-тихи в сравнение със зимните. Профилът на протектора в летните гуми е много по-твърд и има по-малко деформиране на материала. Това намалява нивата на шум и прави летните гуми много по-добър избор, когато става дума за комфортно шофиране.

4. ИЗДРЪЖЛИВОСТ ПРИ ВИСОКИ ТЕМПЕРАТУРИ

През летните месеци асфалтът често се нагрява до екстремни температури. Сместа на летните гуми е предвидена за тях, за разлика от тази на зимните. Шофирането със зимни гуми по второкласни и третокласни пътища, където има дребни камъчета, може да доведе до отчупване на малки и по-големи парчета от материала на протектора. Зимните гуми са и много по-податливи на механични срязвания поради мекия си материал.


гуми


От компанията отбелязват, че все повече хора се интересуват от всесезонни гуми. Макар да ги препоръчват на онези, които не шофират много (до 15 000 км на година), използват автомобила си само в града, живеят на места с мека зима или не шофират редовно на сняг (или си стоят вкъщи, когато времето стане наистина лошо), експертите на Continental са катгорични, че заради своите физически ограничения, всесезонните гуми могат единствено да бъдат компромис между летните и зимните гуми. Разбира се, те са много по-добър избор за температурите през летния сезон в сравнение със зимните гуми, но единствено летните гуми предлагат най-добрите нива на безопасност и комфорт през лятото.


l

0 от 500
  • #6
    7 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    Континентал бил за ВАГ, по голяма глупост не бях че. 21 инчовите гуми на Q7 и Q8 са Мишелин и Ханкок. Второ Мишелин са доста по-скъпи от Континентал. А като най-хубави, при топ моделите на спортните марки слагат Пирели. Като си гола вода на тема кой какво слага и кои са най-добрите и кои по-скъпи гуми, не виждам какно се обаждаш. Видял си ти на живо Мишелин ама на комшията на колата.
  • #5
    7 rate up comment 0 rate down comment
    Антон ( преди 2 месеца )
    Зимните останаха 4 мм. Не се огъва грайфера, другото е че са от 2016 и ако караме както от 13.03 .2020 то това лято ще съм с тях.
  • #4
    0 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
  • #3
    8 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    #2 След тази жега в която си карал със зимните можеш да си сигурен, че повече нямаш зимни гуми. Опекли са се. Зимата ще разбереш за какво ти говоря. Повърхността им се е опекла от жегата и нагорещеният асфалт. През студените месеци това опеченото се втвърдява и става на пластмаса. Не е никак добра идея да се кара с тези гуми. Виж за летни по-може да ги ползваш.
  • #2
    17 rate up comment 6 rate down comment
    .. ( преди 2 месеца )
    Със зимна гума през лятото по-може, но с лятна през зимата не става. Случи ми се е да карам веднъж със скъпи зимни гуми на 30+ градуса, не си е работа. На спиране по свтофарите усещах как се "огъва" грайфера и колата се "носи". Просто гумата е предвидена да се ползва в други условия... Иначе да, стигнах от точка А до точка Б... но нито за мен е сигурно, нито за гумата е хубаво.
  • #1
    14 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 2 месеца )
    CrossClimate+ - лятото обикалях с тях в жегите Гърция, зимата се катерих в най-големия сняг на 6-ти февруари по непочистените улички на Панчарево.