IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Honda Jazz първа получи централен еърбег

Новата въздушна възглавница влиза в стандартното оборудване на модела

Неотдавна японската компания Honda представи иновативна разработка - централна въздушна възглавница. Първият модел, който я получава, е обновената Honda Jazz. Новият еърбег няма да се предлага на потребителите като опция, а ще бъде включен в стандартния пакет за безопасност на модела.


Honda Jazz еърбег


Иновативната въздушна възглавница е разположена в задната част на седалката на водача и в случай на страничен сблъсък се отваря, блокирайки зоната между шофьора и пътника до него. По този начин тя помага да се избегне директен контакт между тях и в резултат на това се намалява вероятността от нараняване.


Honda Jazz еърбег


Освен централната въздушна възглавница, обновената Honda Jazz получи и специални предпазни колани както за водача, така и за предния пътник. Те помагат за намаляване на страничното движение при удар. Според представители на компанията и двете решения ще помогнат да се намали вероятността от наранявания на главата с 85%.


Honda Jazz еърбег


Honda се е погрижила и за пътниците отзад, като в обновения модел за тях се предлага двойна въздушна възглавница. В стандартното оборудване е включена също системата за активна безопасност Sensing. Има и множество такива в помощ на водача, сред които за предотвратяване на сблъсък, адаптивен круиз контрол, за поддържане на избраната за движение лента, за разпознаване на пътните знаци и автоматични дълги светлини.

Снимки: Honda

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 При страничен удар няма какво да спре инерцията на главата ти и получаваш фрактура на шийните прешлени при по-висока скорос или контузия, разместване и разстягане, а може иинвалид да останеш цял живот. Жената преди години я бяха ударили странично с 40 км/ч. Лежа в болница 1 месец с яка обездвижваща врата. Не можеше да става от леглото. После 3 месеца физиотерапии, масажи и процедури, докато се оправи. Представям си, акок беше с по-висока скорост. Така, че браво на Хонда за защитата.
  • #6
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хоооон..дааа.. айде да не пресоляваме манджата... Не е лошо това което са направили, но не е и безкрайно иновативно или абсолютно задължително. При удар обикновено и двамата - шофьор и пътник до него се движат в една посока. Ясно е че при безопасността - колкото повече толкова по-добре, *** все пак всичко вдига цената. Някои които сега викат колко е яко и че трябва да го има във всяка кола, като им вдигнат цената на автомобил с 1-2 хилядарки рИвът.
  • #5
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    До номер 4: да подаде оставка защото чувстваше морален дълг, че използва подизпълнител, който се оказа, че неотговаря на изискаванията за качество. Кой друг от конглокенцията подаде оставка? Всеки стиска кокала/бонуса.
  • #4
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    коментарите показват колко е къса паметта на приматитегенералният директор на японския автомобилен концерн Honda Такахиро Хачиго подаде оставка заради последиците от скандала с въздушните възглавници Takata
  • #3
    6 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Е те ВАГените, ако няма някаква далавера или не могат нещо да излъжат изобщо не го правят. За тях няма какво да говорим! Пълни нещастници са. Браво на Хонда са добрата иновация и постигането на още по-високи нива на безопасност. Не е по темата обаче на визия Джаз го развалиха. Предното поколение изглежда страхотно, но това новото никак не ме радва. Жалко за тази практична, многофункционална и страхотна кола, че вече не изглежда добре!
  • #2
    14 rate up comment 1 rate down comment
    Чук ( преди 4 години )
    Хонда си е Хонда, а не фолксов леген
  • #1
    20 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Това неистина е много полезно за безопасността и не зная защо до сега не е въведено и дори да е направено задължително за всички. Задължават за какви ли не безполезни глупости, а което наистина е полезно не. Браво на Хонда за смелото решение да направят автомобилите си по-сигурни! Дано и останалите ги последват. От това ще спечелим ние потребителите.