BMW обяви началото на последната фаза от тестовете на новото поколение на купето 4-Series и разкри някои подробности за него. Така например, в гамата на модела ще се появи версия M440i xDrive с "мека" хибридна система, а освен това двувратката структурно се различава от седана 3-Series (G20).
Новата "четворка", подобно на седана от 3-а серия, е базирана на архитектурата CLAR с окачване McPherson отпред и пет-точково отзад. Купето обаче има редица дизайнерски разлики. Така например, центърът на тежестта е по-нисък с 21 мм, увеличен е отрицателният ъгъл на наклона на предните колела, инсталирани са амплитудно зависими амортисьори със специални настройки, а задната следа е разширена с 23 мм.
В предната част на каросерията са се появили допълнителни усилватели, а в задното окачване има разширения, които увеличават стабилността на правите и под въздействието на напречни сили. При това двувратката е по-ниска от седана с 57 милиметра, а коефициентът на съпротивление на въздуха е намален с 0,015.
Топ версията на модела ще получи обозначението M440i xDrive Coupe (преди това 4-та серия нямаше такава) и трилитров редови "шестатак“ с 48-волтова хибридна система. Двигателят ще развива 369 конски сили и 500 Нм, към които при резки ускорения електромоторът ще добави още 11.
По подразбиране това купе ще получи и шаси с модифицирана еластокинематика, 8-степенна автоматична скоростна кутия Steptronic Sport, задвижване на четирите колела, диференциал M Sport с електронна блокировка, M Sport спирачки и 18-цолови джанти.
Тестовете на новата "четворка" се извършват на няколко етапа. Зимните са в шведския Арйеплог, пистовите - на френската "Мирамас" и на германската "Нюрбургринг", а финалната част - пред Центъра за научни изследвания и иновации и собствения полигон на BMW Group в Мюнхен.
Снимки: Motor