Това са два модела, които дори не се предлагат официално в България. Да не говорим, че при цена на по-евтиния от двата, надхвърляща 135 средни работни заплати у нас, едва ли можем да очакваме да станат масови.
Но въпреки това двубоят между Tesla Model S и Porsche Taycan е един от най-интригуващите в съвременния автомобилен свят, и даже според мнозина може да се окаже решаващият за бъдещето на автомобила.
Журналистите от американското издание Car & Driver са сред първите, получили шанс да сравнят пълноценно двата модела. Ето какво откриват те.
Сравнението: 2012 срещу 2019?
На пръв поглед не изглежда честно да се сравнява модел от 2019 година като Taycan с модел от 2012. Но тъкмо това е едно от главните предимства на Tesla според създателите й - както казваше Илон Мъск, това не е кола, а компютър на колела, който може да се ъпдейтва дистанционно, когато е нужно. Model S от 2019 има и някои хардуерни промени спрямо предшественика си от 2012, начело с по-голямата батерия. Тестваната кола е с последния Raven ъпдейт.
Дълги години Model S беше без конкуренция в сегмента на луксозните електромобили. Но сега Taycan, с неговите 83.7-киловатчасова батерия, 260 км/ч максимална скорост и 761 конски сили максимална мощност, изглежда сериозен съперник.
На пръв поглед не изглежда честно да се сравнява модел от 2019 година като Taycan с модел от 2012. Но тъкмо това е едно от главните предимства на Tesla според създателите й - както казваше Илон Мъск, това не е кола, а компютър на колела, който може да се ъпдейтва дистанционно, когато е нужно. Model S от 2019 има и някои хардуерни промени спрямо предшественика си от 2012, начело с по-голямата батерия. Тестваната кола е с последния Raven ъпдейт.
Дълги години Model S беше без конкуренция в сегмента на луксозните електромобили. Но сега Taycan, с неговите 83.7-киловатчасова батерия, 260 км/ч максимална скорост и 761 конски сили максимална мощност, изглежда сериозен съперник.