IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Екостандартите „убиха“ и най-мощния кросоувър на Skoda

Чешкият производител се отказва от RS-версията на Kodiaq

Компания Skoda е взела решение да се откаже от RS-версията на модела Kodiaq, въпреки нейната популярност на европейския пазар. Причината е 2,0-литровият дизелов мотор с две турбини, който развива 240 к.с., но е неизгоден от гледна точка на новите екологични стандарти.


Skoda Kodiaq RS


Производството на кросоувъра ще бъде спряно през есента, но преди това Skoda ще предпожи „прощална“ версия на модела, която ше получи името Challenge. Поръчки за нея вече се приемат на пазара в Чехия, като там тя ще струва над 1,4 млн. крони (50 840 евро). Автомобилът ще се отличава по богатото си оборудване, което включва камери за кръгово наблдение и тризонов климатик. От Chalenge ще бъдат произведени само 300 бройки.

Що се касае до битурбодизела, то отказът от него се дължи на все по-жестоките екологични стандарти в Европа. Те влязоха в сила през 2020 г. и който производител не ги покрие, ще плаща глоби. Средните нива за гамата на една компания трябва да бъдат 95 гр/км СО2. А моторът на Kodiaq RS отделя 163 гр/км. С него кросоувърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 7 секунди и разива 220 км/ч.

Същият мотор се поставя и на някои модели на Volkswagen – например, на Tiguan и Arteon, което означава, че те ще останат без него в най-скоро време.

Снимка: Skoda

0 от 500
  • #7
    3 rate up comment 3 rate down comment
    Румбо ( преди 3 години )
    Много ми е любопитно как Ферари(примерно) ще покрие средни нива от 95гр СО2,при положение,че автомобилите им горят 20-30 литра?Или нещата не са точно така,както са написани...
  • #6
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #5 да беше дал пример вместо да се правиш на умен
  • #5
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    #3 За кои автомобили и марки говориш? Имам чувството, че гледаш предимно немски. Поогледай се за други и ще забележиш прогрес. Сериозен при това.. Примерите са много, но трябва да имаш очи да ги видиш.
  • #4
    1 rate up comment 6 rate down comment
    Джоди ( преди 3 години )
    Стига с тези глупости хора! Очаква се модел на Шкода с приемлива цена аналог на Audi Q4 e-tron и VW ID 4, всичко останало е пушещи фантасмагории!
  • #3
    13 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Като цяло, всичко това, което се случва с автомобилите е доста жалко и тъжно. Ако наскоро сте разглеждали сайтовете с новите модели на повечето основни производители, особено в средния ценови клас, не може да не сте забелязали, че по силови показатели нещата вървят на регрес спрямо предходните им модели.
  • #2
    7 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    Тази версия на Шкода удря в земята Евок по всички възможни параметри, така че приказките ти са на човек, който си няма на представа за реалността на пазара на автомобили.
  • #1
    19 rate up comment 17 rate down comment
    анонимен ( преди 3 години )
    50 840 евро за Шкода прощална версия с 2 литра нафтова печка. Тея пак са спали на мокри вестници. И как само лекичко в заглавието се внушава за лошите екостандарти, които уж били убили тази пушеща тенекия. Прощална версия, като го прочетох щях да падна. И то на дизел, който до сега е тровил и ще продължава да трови с тези версии...