Компания Skoda е взела решение да се откаже от RS-версията на модела Kodiaq, въпреки нейната популярност на европейския пазар. Причината е 2,0-литровият дизелов мотор с две турбини, който развива 240 к.с., но е неизгоден от гледна точка на новите екологични стандарти.
Производството на кросоувъра ще бъде спряно през есента, но преди това Skoda ще предпожи „прощална“ версия на модела, която ше получи името Challenge. Поръчки за нея вече се приемат на пазара в Чехия, като там тя ще струва над 1,4 млн. крони (50 840 евро). Автомобилът ще се отличава по богатото си оборудване, което включва камери за кръгово наблдение и тризонов климатик. От Chalenge ще бъдат произведени само 300 бройки.
Що се касае до битурбодизела, то отказът от него се дължи на все по-жестоките екологични стандарти в Европа. Те влязоха в сила през 2020 г. и който производител не ги покрие, ще плаща глоби. Средните нива за гамата на една компания трябва да бъдат 95 гр/км СО2. А моторът на Kodiaq RS отделя 163 гр/км. С него кросоувърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 7 секунди и разива 220 км/ч.
Същият мотор се поставя и на някои модели на Volkswagen – например, на Tiguan и Arteon, което означава, че те ще останат без него в най-скоро време.
Снимка: Skoda