IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Екостандартите „убиха“ и най-мощния кросоувър на Skoda

Чешкият производител се отказва от RS-версията на Kodiaq

Компания Skoda е взела решение да се откаже от RS-версията на модела Kodiaq, въпреки нейната популярност на европейския пазар. Причината е 2,0-литровият дизелов мотор с две турбини, който развива 240 к.с., но е неизгоден от гледна точка на новите екологични стандарти.


Skoda Kodiaq RS


Производството на кросоувъра ще бъде спряно през есента, но преди това Skoda ще предпожи „прощална“ версия на модела, която ше получи името Challenge. Поръчки за нея вече се приемат на пазара в Чехия, като там тя ще струва над 1,4 млн. крони (50 840 евро). Автомобилът ще се отличава по богатото си оборудване, което включва камери за кръгово наблдение и тризонов климатик. От Chalenge ще бъдат произведени само 300 бройки.

Що се касае до битурбодизела, то отказът от него се дължи на все по-жестоките екологични стандарти в Европа. Те влязоха в сила през 2020 г. и който производител не ги покрие, ще плаща глоби. Средните нива за гамата на една компания трябва да бъдат 95 гр/км СО2. А моторът на Kodiaq RS отделя 163 гр/км. С него кросоувърът ускорява от 0 до 100 км/ч за 7 секунди и разива 220 км/ч.

Същият мотор се поставя и на някои модели на Volkswagen – например, на Tiguan и Arteon, което означава, че те ще останат без него в най-скоро време.

Снимка: Skoda

0 от 500
  • #17
    2 rate up comment 0 rate down comment
    Тумберг Гретен ( преди 10 месеца )
    Малоумието и фалшивата екология ще ни затрият. Електрокара е по-вреден, ама кой ти гледа. https://m.dnes.bg/cars/2018/03/27/e-avtomobilite-eko-a-neka-ne-se-samozalygvame.371902/amp
  • #16
    2 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
  • #15
    1 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    #3 хахаха всички, бе човек - понеже се правиш на умен за немските, айде погледни сайта на мазда например и виж показателите на новата мазда 3, после сравни предходните
  • #14
    5 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    240 к.с. дизел и до 100 за 7 сек. По-убито магаре магаре от това едва ли има!
  • #13
    4 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Еми почнаха да се продават повече от VW и Audi и затова го махат да не им прави конглокенция (163-95).95=6460 евро глоба. Пък аудитата няма да са с 1.4 мотор нали
  • #12
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    Да не забравим и за много пари. Хайде тук просвета са го запазили, ама за да не се обърне си представям колко твърдо ще е окачването и ще вози като лагерница
  • #11
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    То въобще термина спортен кросоувър е доста безумен - искаш хем да е бърз и стабилен хем да е проходим. Ами двете неща си противоречът. И твоа което получаваш е тухла с много коне и голямо тегло но пък с лоша динамикам нисък просвет и огромен разход
  • #10
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    @7 Те влизат в категория дребно серийни производители (ако не се лъжа под 10000 бройки годишно) и за тях нормите не важът. Да безумно е знам.
  • #9
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    #8 продължаваш да се правиш на умен - спри не ти се отдава
  • #8
    1 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 10 месеца )
    #6 Не се правя на умен, но ти определено се направи на ***! Дадох ти отправна точка и насока къде да гледаш, но ти продължаваш да гледаш немското, като кон с капаци и да си мислиш, че няма друго на света. Махни си капаците и може да прогледнеш случайно, но се съмнявам.