IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Евтиният петрол задушава електромобилите

Продажбите на коли на ток ще спаднат с 43% тази година, прогнозират експерти

Сегментът на електрическите автомобили е под много сериозна заплаха заради коронавируса, несигурността на купувачите и много ниските цени на петрола, твърдят анализаторите на консултантската компания Wood Mackenzie. В понеделник американският сорт петрол WTI записа исторически рекорд, достигайки отрицателни стойности - търговците доплащаха на клиентите да го вземат, защото вече нямат складова наличност за съхранението му.


електромобили


Експертите на WoodMac изчисляват, че продажбите на електромобили през тази година ще спаднат с поне 43%, вместо очакваното доскоро повишение.  Така в глобален мащаб през 2020 ще бъдат продадени не повече от 1.3 милиона коли на ток.

Ниските цени на изкопаемите горива, които вероятно ще се задържат дълго, още повече увеличават пропастта в цената между конвенционалните и електромобилите. Освен това повечето потенциални купувачи на коли с батерии досега не са имали подобни и това ще е първият им сблъсък с технологията. А във времена на икономическа несигурност хората не са склонни към новости и предпочитат познатите решения, отбелязват в анализа си от WoodMac.

Показателно е развитието на китайския пазар след коронавируса: той се сви с 21% през януари и с 80% през февруари. Но продажбите на електрически модели пострадаха още повече: 54% спад през януари и над 90% през февруари.

Наблюдели откриват признаци за същото и в САЩ, където интензивните мерки срещу пандемията започнаха едва на 20 март. Производителите на електромобили вече са принудени да предлагат огромни отстъпки за моделите си - GM например сваля цели 10 000 долара от цената на Chevrolet Bolt.

Tesla, която миналата година за пръв път успя да изпълни предварителния си план за продажбите, очакваше през 2020 да достави над 500 000 автомобила. Мерките срещу епидемията обаче прекъснаха производството във фабриката във Фримонт, а и прословутата Гигафабрика в Невада, където се правят батериите, работи с нищожна част от капацитета си. Отделно компанията намали заплатите на всичките си служители, като най-голяма е ножицата при шефовете - 30%.
 

Снимка: Merecedes-Benz

0 от 500
  • #3
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Мдам... само че в момента половината от цената на бензиностанцията е акциз, махни го и цената му става колкото е цената на 1 кВч на бърза зарядна! Така да минеш 100 км с 5-6 литра, ще е различно от 20 кВч ;) Огромна част от държавните бюджети се формира от петролните данъци и акцизи, в един момент това ще бъде прехвърлено на електричките, то е неизбежно и тогава ще ревеш, че хем е скъпо за покупка, хем за ежедневни разходи и на всичко отгоре си плащаш за да ти е неудобно, защото не са практични!
  • #2
    3 rate up comment 7 rate down comment
    Тинтири-минтири ( преди 4 години )
    Ей на това му казвам аз добри новини!
  • #1
    12 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не евтиният петрол, а високите цени на електричките е проблемът. Мен не ме вълнува цената на международните пазари на петрола, а ме вълнува цената му на бензиностанцията. Там е висока цената, само малко спаднала, но не достатъчно и заради това предпочитам да карам на ток. Да обаче там пък с тази цена на електричките ме отказват. Ако електричките са на цена на конвенционалните коли ще си взема моментално една с пробег 300-400 км. които са ми напълно достатъчни.