IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Два големи производителя отписаха електромобилите

Ford и GM ще залагат на всъдеходи, кросоувъри и пикапи

Двата най-големи американски производителя Ford и General Motors са изключили от своите стратегически планове електромобилите, като се решили да насочат всичките си усилия в разработката на всъдеходи, кросоувъри и големи пикапи, съобщава Car and Driver.

Все пак, двете компании си оставят вратичка, като уточняват, че ще развиват електрически технологии, които имат „явен потенциал. Ford и GM предвиждат ежегодно да произвеждат и продават общо 5 млн. кросоувъра и всъдеходи, както и до 365 000 електрически коли (само Tesla през 2019 г. произведе 325 000 електромобила).

GM завод

Според мнението на ръководствата на двата производителя, до 2026 г. светът няма да бъде готов за масово разпространение на електрически превозни средства. Това е доста странно на фона на последните изявления, според които Ford и General Motors предвиждаха годишно производство и продажби на по 1 млн. хибриди и електромобили.

Само Ford беше обявил предстоящото до 2022 г. излизане на 40 хибридни и електрически модела. В същото време от GM заявиха, че до 2023 г. ще покажат 20 нови модела на ток.

Снимка: GM

0 от 500
  • #23
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    е сега ще фалират... само още някое и друго милиардче... хахахах Още поне 20 години ще си продават форд Ф-150 като топъл хляб... американците са много и си го харесват, също си харесват независимостта и възможността да се предвижват без зависимости...
  • #22
    5 rate up comment 5 rate down comment
    Vanko ( преди 1 месец )
    Нормално, защото нямат финансовата възможност да си го позволят и също така продават коли само на тъпите американци.Общо взето както казва колегата им се вижда краят ...
  • #21
    1 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    След десетилетия недалновидно управление, двата концерна изгубиха практически всичките си международни позиции и останаха зависими от американския пазар. А той е по-особен поради организацията на обществото, инфраструктурата, цената на горивата, славните спомени от 60-те и по-ниските екоизисквания.
  • #20
    2 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Много ясно че ще си правят и продават това което най много се търси и продава... Това че некои еко активисти и ел. мечтатели са възмУтени и огОрчени.. дреме им на милиардите... Това са корпорации - движат се от две неща - печалба и... ПЕЧАЛБА. Докато не го вденат некои хора, само ще се газират от подобни новини и трендове...
  • #19
    4 rate up comment 3 rate down comment
    Achtung ( преди 1 месец )
    Тези и 2-та концерна са пътници с дългове от 150 млрд долара на GM и над 100 млрд долара на Форд, пазара е в свободно падане, до 2 месеца ще се наредят за държавна помощ като през 2009 година.
  • #18
    4 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Могат да правят кюмбета...друго не могат...
  • #17
    6 rate up comment 3 rate down comment
    До 15 ( преди 1 месец )
    Какви 4-5 години ако пробега е 350-400км колкото е долу-горе средния в Европа смятай колко километра са 1000-1500 цикъла предполагам на над 98% от хората не се налага да карат по 50К км на година за да се наложи да се сменя средно на 4-5 години
  • #16
    16 rate up comment 9 rate down comment
    к. к. ( преди 1 месец )
    АВТОМОБИЛ=СВОБОДА! Тази максима е особено валидна за Америка. Електричките са всичко друго, но не и свобода. А пък в Европа, конкретно в Германия, ел.автомобил за 50 х.€(средно) и с пробег 150 км. с пълна батерия(при 200 км/ч на аутобана), в сравнение с коя да е дизелачка с пробег 1000 км., е просто подигравка. Рано е още, твърде рано е за електричките. Като повишат капацитета на батериите 3 пъти, пак да се пробват...
  • #15
    22 rate up comment 8 rate down comment
    Tony ( преди 1 месец )
    Всички батерии имат определен живот - цикли на заряд/разряд. В момента е около 1000-1500. Това автоматично означава, че след 4-5 години експлоатация батериите трябва да се сменят... Помислете колко "екологични" стават тези коли... Електричеството също трябва да стигне до зарядната станция от някъде.... Смятам, че още не сме дорасли за тази техника....
  • #14
    11 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Всички плюят ЕС и еко нормите за флотилиите, но ето това става иначе - пикапи и кросовъри.