Американският гигант General Motors поиска от властите разрешение да започне пътни изпитания на автомобили без волан, съобщава Reuters. И най-вероятно ще го получи, намекна Джеймс Оуенс, действащият ръководител на щатската Национална администрация за безопасност на пътното движение (NHTSA).
По сега действащите закони дори напълно автономните автомобили, които преминават пътни изпитания, трябва да имат волан и спирачен педал, както и човек на борда, готов да се намеси при отказ на електрониката. Cruise, поделението на GM за напълно безпилотни коли, обаче иска да започне тестове на автомобил без каквито и да било механични уреди за управление. Пред Reuters Оуенс потвърди, че се водят разговори скомпанията, и добави, че очаква "да можем да се придвижим напред с тези петиции съвсем скоро - всъщност колкото можем по-скоро".
Щатският секретар по транспорта (де факто министър) Елейн Чао обаче предупреди, че е нужда предпазливост, защото и преди технологичните компании са били склонни да показват повече оптимизъм и самоувереност, отколкото предполага технологията им. "Мисля, че сложността (на роботизираните таксита, б.р.) се оказа много по-голяма, отколкото оптимистичните привърженици на идеята смятат".
GM не е единствента компания, помолила да отпадне задължението за волан, педали и шофьор - подобен иск има и от Waymo, компанията за автономно управление на Google.
В момента и двете компании ползват за тестовете си специално пригодени версии на нормални автомобии. Те обаче смятат, че отпадането на волана ще им позволи да променят драстично дизайна на безпилотните си коли, особено в интериора, и да ги направят по-атрактивни за публиката.