Инженерите на Uber са премахнали от безпилотните си автомобили важна система за безопасност, която е можела да прекрати трагедията от 2018 г. Тогава тестова машина на компанията блъсна и уби пешеходка в Аризона, съобщават медиите в САЩ.
Изданието Automotive News цитира анонимен служител, работещ по автономните прототипи, който твърди, че фирмата е решила да изключи системата за аварийно спиране от своите 200 тестови модела, намиращи се в Темпъл, Аризона, защото не работи достатъчно „меко“. Информацията идва ден преди Националния съвет за транспортна безопасност (NTSB) да се събере за обсъждане на инцидента, в който през март 2018 г. загина 49-годишната Илейн Херберг, пресичаща празна улица.
В първоначалните доклади на NTSB модифицираното от Uber Volvo XC90 е разпознало Херцберг със своите лидар и радарни сензори шест секунди преди удара, докато шофьорът, Рафаела Родригес, е гледала телефона си. Очевидно Uber са деактивирали стандартните заводски системи за безопасност на Volvo. Васкес още не е обвинена в извършване на престъпление.
Срещу Uber засега не са повдигнати обвинения, тъй като според щатски прокурор видеото от борда на автомобила не представя достатъчно точно събитията. Разследването остава в ръцете на полицията в Темпъл.
Според информация на Automotive News, системата, наречена Reflex е разработена от Uber и е предназначена за рязко спиране за избягване на инцидент. Тя е била допълнена от друга система, която забавя задействането й за избягване на рязкото спиране поради фалшива тревога. Reflex е отстранена няколко месеца преди катастрофата. Според изданието причината за това е желанието на фирмата да предложи на акционерите информация за възможността „да се осигурява меко пътуване“.
Снимка: Automotive News