Класации с най-бързо ускоряващите серийни автомобили на света са пълни със спортни коли, които развива мощност от по няколкостотин конски сили. Днес обаче ще стане дума за техните антиподи – колите, които не бързат за никъде и съответно имат най-слабата динамика при ускорение от 0 до 100 км/ч.
Класацията е на изданието Motor1, което припомня, че сигурният победител в нея – Tata Nano, не се произвежда (съответно не се и продава) никъде от 2018 г. Примитивният индийски хечбек беше създаден за вътрешния пазар, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 29,4 секунди. Но пък и цената му беше без конкуренция – около 2000 долара. Има ли Tata Nano достойни приемници?
Компактният хечбек на Renault стана най-популярният модел в Европа през февруари. Вероятно, за това помага и най-слабата версия с 3-цилиндров атмосферен мотор с обем 1,0 литър, развиващ 65 к.с. и 95 Нм. Този вариант вдига 100 км/ч от място за 17,1 секунди, а максималната му скорост е 160 км/ч.
Снимки: Производителите