Класации с най-бързо ускоряващите серийни автомобили на света са пълни със спортни коли, които развива мощност от по няколкостотин конски сили. Днес обаче ще стане дума за техните антиподи – колите, които не бързат за никъде и съответно имат най-слабата динамика при ускорение от 0 до 100 км/ч.
Класацията е на изданието Motor1, което припомня, че сигурният победител в нея – Tata Nano, не се произвежда (съответно не се и продава) никъде от 2018 г. Примитивният индийски хечбек беше създаден за вътрешния пазар, като ускорението от 0 до 100 км/ч отнема 29,4 секунди. Но пък и цената му беше без конкуренция – около 2000 долара. Има ли Tata Nano достойни приемници?
В средата на списъка се оказва малък японец, чиито продажби на европейския пазар са съвсем малки заради жестоката конкуренция в този клас. Базовата версия разчита на 3-цилиндров мотор с обем 1,0 литър, чиято мощност е 71 к.с. и 88 Нм. Динамиката е плачевна – 16,7 секунди от 0 до 100 км/ч и максимална скорост от 172 км/ч.
Снимки: Производителите