IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Кои са 15-те най-популярни марки автомобили в България?

Регистрираните у нас Volkswagen-и са повече от всички японски коли, взети заедно

Най-популярната марка автомобили в България е Volkswagen, и то с голяма преднина, показва статистиката на Пътна полиция за действащите регистрации към 31 март 2020 година.

По данни на МВР общо 468 578 автомобила Volkswagen се движат по пътищата у нас. Това е с близо две хиляди машини повече от сбора на всички регистрирани коли от 11-те основни японски производители (Toyota, Honda, Nissan, Mazda, Mitsubishi, Suzuki, Subaru, Daihatsu, Lexus, Isuzu и Infiniti).


Вижте в галерията 15-те най-популярни марки в България според регистрациите в Пътна полиция:


 

Втората и третата позиция също са за германски марки - Opel и Mercedes, а в челната десетка попадат също Audi и BMW. Разбивката по възраст обаче показва, че средно около половината от тези автомобили са над 20-годишни. С относително по-добър дял на машините до 5-годишна възраст могат да се похвалят Renault (7.2%), Toyota (10%) и Skoda (18.2%). Отличникът в това отношение обаче е Dacia, дъщерната марка на Renault, при която почти 39% от регистрираните автомобили са до 5-годишни, 30% са до 10-годишни, и едва 0.8% са на 15 и повече години.


Volkswagen Golf I
Твърде голяма част от регистрираните у нас VW и Opel се пада на автомобили над 20-годишна възраст. Ако разгледаме само колите под 5 години, челната петорка в България изглежда така: Dacia - 17 721, Renault - 14 496, Toyota - 13 950, Skoda - 12 790, Volkswagen - 11 654


В нашия списък сме включили само леките автомобили, лекотоварните с категория N1 и т. нар. "специални" автомобили (допълнително модифицирани за хладилен превоз, като линейки и т. н.). Тежките камиони и автобусите ще представим в отделна класация. Трябва да отбележим обаче, че данните на МВР имат някои специфики. Не е съвсем ясно какво минава за "товарен" автомобил при различните марки, защото в тази графа попадат както вановете на Ford, така и модели на Porshe, регистрирани като N1 с явната цел да се избегнат данъци. Данните по марки също изискват творчество: например като три отделни графи присъстват Jeep, Cherokee и Wrangler, както и "Лада" и ВАЗ. Ние сме ги събрали в по една графа според производителя.


Mercedes ML 2002

България е сред съвсем малкото страни в света, където Mercedes е сред трите най-популярни марки. Другите са Албания и някои арабски емирства. Впрочем реалният брой премиум автомобили у нас вероятно е дори по-висок, защото статистиката на МВР не отчита онези, които се движат с германска регистрация с цел пестене на данъци


Не е ясно също каква част от автомобилите с активна регистрация са все още в движение - МВР не отчита дали те са с платени задължителни застраховки и данък МПС, или просто гният в някой двор, а собственикът е забравил да ги отпише от регистъра. По текущи данни излиза, че в България има 3.293 милиона леки, лекотоварни и специални автомобила.

Сред тях са немалко от позабравените гордости на социалистическата автоиндустрия. Все още легални са почти две хиляди бройки Trabant, над 1200 Wartburg, 1072 волги, 244 застави и дори 277 запорожеца. Има също 73 бройки "Булгаррено" с действаща регистрация, както и 68 полски варшави.


Bulgarrenault, Булгаррено

У нас все още има 73 бройки "Булгаррено" с действаща регистрация. Снимка Nonotte M

Най-луксозните сегменти също са добре представени. У нас има цели 4066 регистрирани автомобила Porsche (от тях, естествено, почти 10% са регистрирани като товарни), а водените на отчет Ferrari са точно толкова, колкото и произвежданите в Индия малолитражки Maruti Suzuki - 98.

Дизелът е все още най-популярното задвижване при леките автомобили - 1.305 милиона са с такива двигатели, срещу 1.257 с бензинови. Регистрирани са 245 424 коли с газови уредби и 21 504 с метанови. На този фон пренебрежимо малко са бензиновите хибриди (8430), дизеловите хибриди (811) и чистите електромобили (1389).


 

0 от 500
  • #10
    29 rate up comment 2 rate down comment
    Р ( преди 4 години )
    Евала пич.До никъде я докараха теч кърлежи държавата.Като има пари за Кайен,да си плаща,нали е тарикат...или тука"тарикатлъщината"се изразява именно в това да мамиш и крадеш.ЗАТВОР за тези и за онези,които го позволяват
  • #9
    50 rate up comment 1 rate down comment
    до НАП ( преди 4 години )
    10 на 100 от поршетата били товарни... алооо, НАП-а стига сте спали. дайте им месец време да си оправят статута и след това всяко N1 което не е действителна товарна кола да се конфискува. на запад за данъчна измама се влиза в затвора
  • #8
    24 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Хаха, едва 0,8% от Дачиите били на 15+ години. Нормално, като знам 3 годишна дачия как скърца и тропа ... явно 10 години им е пределната възраст
  • #7
    17 rate up comment 4 rate down comment
    Механика ( преди 4 години )
    И ние сме хора и ние хляб трябва да ядем...
  • #6
    29 rate up comment 23 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    По колите ще познаете колко сме зле. Най-зле сме в Европа, което е ФАКТ, както и е ФАКТ, че караме най-скапаните коли. И то скапани не само втора ръка, а скапани още, като излязат от завода нови. Ограниченото, селско мислене на болшинството народ населяващ тази територия показва и отношението му към автопарка. Няма как умствено ограничени индивиди да карат автомобили, които са еталон за качество, надеждност, икономичност и удовлетвореност. Те ще карат колите, които са евтини и им ги рекламират.
  • #5
    32 rate up comment 5 rate down comment
    112 ( преди 4 години )
    Малиий, колко хляб за сервизите има...
  • #4
    44 rate up comment 15 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не е до разбиране, а до ефтинджос. Българина търси евтиното, а евтини ВАГонетки нов внос колкото искаш. Така, че да, българина НЕ разбира от коли, като цяло. Статистиката го показва.
  • #3
    23 rate up comment 10 rate down comment
    сепуко харакири ( преди 4 години )
    Не може да бъде, българина не разбира от коли, за разлика от пакита, индийци, африканци и реднеци!
  • #2
    27 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Бугатитата на Вълчо и още двама-трима ги няма в статистиката, защото собствениците са социално слаби и не са могли да ги регистрират, та си ги карат с номера SHA
  • #1
    48 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    1. "Porsche - 4 066 (от тях 371 са товарни)" + 2. "България е сред съвсем малкото страни в света, където Mercedes е сред трите най-популярни марки. Другите са Албания и някои арабски емирства." - без коментар.