"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
Днес Subaru е сериозен играч на американския пазар и може да се похвали с една от най-високите норми на печалба в автомобилния свят. Но през 50-те Fuji industries е още скромен производител на мотоциклети и първата му кола, миниатюрното 360, всъщност не е много повече от мотоциклет с покрив. Тъкмо това позволява на един хитър американски търговец да ги внася в САЩ, без да покрива техническите изисквания за безопасност на автомобилите. След като тестват Subaru 360, от Consumer Reports излизат с лаконична оценка: "най-опасната кола в Америка". Продажбите вървят катастрофално зле и в един момент основният дилър предлага пакетна сделка: шест бройки за 2000 долара.
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla