"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
"Най-неефективният образец за френско инженерство от линията Мажино насам", казва за тази кола прочутият критик Дан Нийл (сравнявайки я със свръхсложната укрепена линия, построена от французите за защита от германско нашествие, която германците просто заобикалят през Белгия). Dauphine е направена от болезнено тънки ламарини, задвижва се от двигател с обем между 760 и 845 куб. см, и развива между 19 и 32 конски сили. Ускорението до 110 км/ч отнема... 32 секунди.
От американска гледна точка тази лесно ръждясваща кола е боклук. От гледна точка на следвоенна Европа тя е с приятен дизайн, значително повече пространство от машини като Isetta, и с много изгодна цена. Затова, въпреки недостатъците, продава над 2 милиона екземпляра.
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla