"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
И децата знаят, че Ford Mustang е автомобилна икона. Но това в никакъв случай не се отнася за злополучното второ поколение, разработено в разгара на Арабската петролна криза и всъщност базирано върху пролетарския Ford Pinto. От една страна, тази кола никак не съответства на репутацията, създадена от първото поколение. От друга, има същия малък дефект като Pinto, който я кара да избухва в пламъци дори при умерено лек удар отзад. Впрочем още се пази една докладна от инженерите във Ford, които предвиждат проблема, но счетоводителите пресмятат, че цената за коригирането му преди производство, 121 милиона долара, ще е доста по-висока от потенциалните съдебни обезщетения за жертвите, оценявани на 50 милиона.
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla