"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
Още един безценен принос на British Leyland към залата на славата на трошките. Morris Marina трябва да се бори с бестселъра Ford Cortina, но технологията му е антична, заета от стария Morris Minor от 1948. А задното окачване, както настояваше Джеръми Кларксън, е директно пренесено от средновековна каруца (ако помните, Top Gear доста обичаха да унищожават Marina, хвърляйки върху тях пиано). Има само една причина тази кола да не е единодушно избрана за най-лошия продукт на британската индустрия в историята, и тази причина следва в нашия списък.
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla