"Красив" и "бърз" са двете ключови качества на един автомобил за повечето от нас. Но към тях задължително трябва да се прибави и още едно, за да носи колата ви радост. И то е "добре направен".
Потресаващите снимки от интериора на новия Corvette, разпространени от няколко огорчени нови собственици, ни подтикнаха да подберем най-калпаво направените автомобили в историята.
Интериорът на новия Corvette потресе дори недотам претенциозните американски клиенти. Разминаването на шевовете изглежда поправимо. Но не и разминаването на уж непрекъснаната дизайнерска линия, водеща през вратата до предното стъкло
Разбира се, качеството е въпрос и на предварителни очаквания. Почти всеки европейски автомобил, роден в следвоенната мизерия, би се сторил боклук на богатата тогава Америка. Почти всеки американски автомобил от последните десетилетия ще стресне европейците с компромисното качество на интериора. Почти всеки западен автомобил от 80-те, колкото и да е калпав, би се сторил чудесен на хората от Източния блок, обречени на "Москвич" и "Вартбург". Затова сме компилирали различни мнения, за да преодолеем разликите в представите за качество на различните пазари.
Холандската DAF е по-популярна като производител на камиони и автобуси. Но през 60-те опитва да стъпи и на автомобилния пазар. Първият й модел, наречен "нарцис", въвежда една революционна технология - на безстепенната вариаторна трансмисия, или CVT. И до ден-днешен ни присвива под лъжичката, като чуем това словосъчетание, макар че в последните години то започна да изчезва даже от моделите на най-големите му японски почитатели.
През 1961 Daffodil със своята безстепенна кутия успява да ускори от 0 до 100 км/ч за... 28.9 секунди, което е най-лошият резултат изобщо в тестовете на Consumer Reports.
Очаквайте утре втора част на най-калпавите коли в историята: от Trabant до Tesla