IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Изследване: Пробегът на електромобилите е завишен

Най-близо до заявеното от производителя е Kia e-Niro (ВИДЕО)

Журналистите от Carwow провериха какъв е пробегът на най-популярните електрически автомобили. Оказа се, че той е по-малък от този, който производителите обявяват, като в някои случай доста.


Kia e-Niro


Тествани бяха шест автомобила, като нито един от тях не постигна декларирания от компаниите пробег. В същото време обаче пет от тях можеха да продължават да бъдат шофирани известно време, въпреки изтощената им батерия.

Тестът се проведе по следния начин: батерията на всеки автомобил се зарежда на 100% и се оставя така до сутринта. На следващия ден, в началото на теста, всеки от тях е имал над 95% от заряда на батерията си. За да се гарантират справедливи резултатите от теста, всички коли бяха оборудвани с най-икономичните двигатели.



Изпитанията показаха следните проценти от реалния пробег, заявен от производителите - Tesla Model 3 - 78%, Kia e-Niro - 90%, Jaguar I-PACE - 76%, Nissan Leaf - 87%, Audi e-tron - 81%, Mercedes EQC - 75%. Така излиза, че най-добър резултат на теста е показал Kia e-Niro, а най-лош - Mercedes EQC.

0 от 500
  • #17
    0 rate up comment 0 rate down comment
    peposhi ( преди 1 месец )
    Какви тестове, какви глупости са ти в главата бе, човек! Карам Нисан Лийф от 2015, взехме 2-ти през 2018, който от 30 януари тази година е заменен с Киа Соул. Общи имаме нас 150000км изминати на ток между всички карани електрички... аз, ако не съм преживял, това, което пиша, ще си хабя ли времето да споделям опит!!! Може да продължаваш да дрънкаш, а аз ще ти повторя - 2 седмици на паркинг и батерията беше загубила 3% заряд. Аман от писатели!
  • #16
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не за денонощие а само за ноща, за денонощие ще е 10% и е напълно нормално, телефона ми губи 5% за една нощ. А тия сънища където ги имаш за падане с 2-3% за две седмици, могат да се случат само в съня ти. В реалността нещата обаче са други, хората дори са тествали и са ти дали резултати. А ти ако някой ден имаш електричка, тогава може да споделиш, за сега продължавай да си фантазираш.
  • #15
    2 rate up comment 3 rate down comment
    peposhi ( преди 1 месец )
    Това за загубен 5% заряд за едно денонощие е абсолютна глупост!!! В семейството караме електрички от 2015 и никога, ама никога това не се е случвало за такъв кратък период. Ако оставя колата на паркинга на летището за две седмици, зарядът ще падне с 2-3% и то това важи за Нисана с 30Квтч батерия. За Киято с 64Квтч-та батерия - едва ли ще повече от 1%...
  • #14
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Малко са плашещи тези новини. Първо пробега е завишен при всички. Тоест ако ти казват 500км. трябва да си имаш едно на ум, че няма как да минеш повече от 350км. Второто плашещо е че колата за една вечер губи 5%. значи по 10% на 24ч.?!?!! Тоест ако не караш няколко дена, не знаеш дали ще имаш ток, за да тръгнеш на някъде, все трябва да мислиш за това, нещо за което при бензинов автомобил никога не мислиш.
  • #13
    1 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Хахах... то... и аз карах навремето една наточена Микра дет’ гореше 9/100 бензин
  • #12
    2 rate up comment 2 rate down comment
    к. к. ( преди 1 месец )
    Пробег на Тесла 3 с най-мощната батерия на магистралата при скорост 200 км/ч - 150-160 км... Не, мерси!
  • #11
    1 rate up comment 8 rate down comment
    fermera ( преди 1 месец )
    Съвсем скоро предстои увеличение на пробега с 30% без необходимост от големи технологични промени.Касаесе се нов внос разработен от Enevate който даже не оскъпява производството.Така се получава като в даден сектор се инвестира.Първо продукта е скъп и дотиран, а след това изостаналите фалират. Това беше за Тинтири-Минтири.
  • #10
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Наскоро гледах как за 1200 км служебен 2.0 дизел даде 7.3 разход. Аз като карам по същия маршрут със същия автомобил съм на 4.5. Кво да кажа повече...
  • #9
    2 rate up comment 7 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Само като им чуя постановката, ми стават подозрителни. За какъв к0р ще оставят колите да се разреждат през нощта? Не че това променя резултата съществено, но нали това е едно от най-големите предимства на електромобила - да си го зареждаш през нощта? Много по показателни са тестовете на Бьорн Ниланд и други подобни, които са минали десетки хиляди, а в някои случаи - и стотици километри - с електромобили.
  • #8
    4 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Не е завишен той а през зимата е нормално да е по-висок разхода с 10-20% има едно видео Hyundai Kona driving 510km in one charge в което минава 510км с 90 км/ч а по принцип извънградско разхода е малко по-висок и официалния пробег на този модел е 450км като от този месец чрез подобрения го увеличиха на 480