IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пробегът на електричките пада с 50% в студа

Няколко препоръки как да се ползват колите на ток през зимата

Пробегът на електричките пада с 50% в студа

Шофирането през зимата има своите особености. Те са свързани не само с безопасността на пътя, но и с техниката. Това засяга особено силно електромобилите, при които не само зареждането на акумулатора, но и потеглянето има своите особености.

Според австрийската асоциация на автомобилните клубове пробегът с едно зареждане през зимата пада до 50 процента. Колкото по-ниски са температурите, толкова по-висок е разходът на енергия. Използват се не само вентилацията и осветлението, както и през лятото. В студения сезон работят различни видове отопление – на салона, на челното и задното скъкло, на седалките и волана. Всичко това взима енергия от акумулатора.
 

Зима


Принципно акумулаторът притежава по-нисък капацитет при студ. Възможно е да се увеличи и времето за зареждане. Планирането на резервите от пробег е по-важно, отколкото при топло време.

Препоръчително е електромобилът да бъде отопляван при зареждане, тъй като енергията идва от кабела, а не от акумулатора. Пътуването става по-икономично, когато при потегляне превключим на режим Eco. Двигателят предава по-ниска сила към колелата, с което автомобилът потегля по-добре и по-икономично, заради снижения въртящ момент.
 

Зима


Използването на електрически скутери през зимата е сравнително ограничено, но и тук важат почти същото: при ниски температури пробегът пада. Според производителите акумулаторът издържа до минус 20 градуса Целзий, но трябва да се зарежда в отопляеми помещения.

За по-добро сцепление на пътя е препоръчително да бъде избрана по-ниска мощностна степен или помощна система. Полезно е и налягането в гумите да бъде намалено. Също така скоростта трябва да бъде съобразена с пътните условия и да бъде отчетен по-дълъг спирачен път. Специално предната спирачка трябва да бъде настройвана внимателно, защото на хлъзгаво може да бъде загубена възможност за завиване.
 

Снимки: Audi, Renault, ZDF

0 от 500
  • #11
    0 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Дедо, след коментара ти прочетох написаното от Радостин . Няма спирачки :)))))
  • #10
    0 rate up comment 1 rate down comment
    .. ( преди 4 години )
    Не знам защо мислите, че в Япония водородните коли ги има много. Не е така! Водородни коли прави Тойота и никой не ги купува и не защото няма "бензиностанции". Има, но колите са желани. Поинтересувайте се, има един руснак в youtube, който прави клипчета за Япония. Работи в автомобилния бранши си го каза човека, японците не искат водородни коли, не ги купуват и не ги карат. Тойота има такъв модел по-скоро за престиж.
  • #9
    7 rate up comment 1 rate down comment
    Дедо ( преди 4 години )
    Радостине, как пък по случайност не уцели поне един препинателен знак?!?!
  • #8
    1 rate up comment 1 rate down comment
    Radostin ( преди 4 години )
    с тези автомобили всичко е бизнес електромобилите се дават страшно много проблеми в трудни условия Защо не се произвеждат автомобили на водород пропан бутан или Метан те замърсяват в пъти по-малко природата отколкото литиево-йонните батерии снопа казвам това е бизнес на големите страни членки на Европейския съюз ти може би си правят изчисления Колко общо мобили има в Европа и колко нови ще бъдат пуснати на пазара колко ще продължават а ще прибере акциз ддс и данък печалба и така да напълнят хаз
  • #7
    4 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Можеш да ползваш много неща, за да добиеш водород. Най-важното е обаче, че можеш надеждно да го складираш, докато електроенергията няма как. Но дори и да има къде и как да я складираш, после трудно и бавно зареждаш батериите и имаш големи загуби. Така, че водорода е наистина бъдещето, но има доста световни лидери, които са зависими от различни лобита и не искат това да стане. И на всичкото отгоре електроенергията е зависима от източниците от които се добива, а те са предимно въглища все още.
  • #6
    7 rate up comment 9 rate down comment
    Служител ( преди 4 години )
    Карал съм около 300 автомобила на ток, 7 модела различни класовете от 4 марки и казвам, че при модели след 2018-та няма такова нещо като 50% намален пробег. Възможно е в Исландия сигурно. При включване подгрев седалки прогнозния им пробег не пада. Той+вентилация, фарове и музика са нищожни консуматори. При вкл. на парно и климатик, пада средно с 20км, но не наполовина. И почва да грее веднага и не ти мръзне г.за както при всички други коли. Това се пише да се презастраховат от искове.
  • #5
    8 rate up comment 6 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Просто все още няма читав процес за извличане на водорода. Ползваш ток за да го добиеш, после пренасяш, складираш и накрая пак го обръщаш в ток. Не е ефективно. Иначе #2 е прав, че с петрол е далеч по-зле, но такова е статуквото градено над 100г.
  • #4
    10 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Най-големия производител на електромобили и батерии е Китай, най-продавания електромобил сумарно до сега е на Нисан, най-продавания зареждаем хибрид е на Митсубиши но САЩ и Тесла са виновни за световната конспирация срещу водородните коли на Тойота която от своя страна има десетки пъти повече средства от Тесла и никой не й пречи с нищо
  • #3
    6 rate up comment 12 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    От краварника никога нищо хубаво не е излизало,та така и с батериите.
  • #2
    10 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Оня мушмурок Мъск, обърка целия свят със неговата налудничава идеят да задвижва колите със литиеви батерии. И на всичкото отгоре постоянно плюе по водородните технологии на японците и публично заявява че бели неверотятно глупави защото водородната технология имала много ниска ефективност. В същото време ДВГ има още по ниска ефективност обаче това не пречи над 1 милиард автомобили да се задвижват от ДВГ нали.