IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Пробегът на електричките пада с 50% в студа

Няколко препоръки как да се ползват колите на ток през зимата

Пробегът на електричките пада с 50% в студа

Шофирането през зимата има своите особености. Те са свързани не само с безопасността на пътя, но и с техниката. Това засяга особено силно електромобилите, при които не само зареждането на акумулатора, но и потеглянето има своите особености.

Според австрийската асоциация на автомобилните клубове пробегът с едно зареждане през зимата пада до 50 процента. Колкото по-ниски са температурите, толкова по-висок е разходът на енергия. Използват се не само вентилацията и осветлението, както и през лятото. В студения сезон работят различни видове отопление – на салона, на челното и задното скъкло, на седалките и волана. Всичко това взима енергия от акумулатора.
 

Зима


Принципно акумулаторът притежава по-нисък капацитет при студ. Възможно е да се увеличи и времето за зареждане. Планирането на резервите от пробег е по-важно, отколкото при топло време.

Препоръчително е електромобилът да бъде отопляван при зареждане, тъй като енергията идва от кабела, а не от акумулатора. Пътуването става по-икономично, когато при потегляне превключим на режим Eco. Двигателят предава по-ниска сила към колелата, с което автомобилът потегля по-добре и по-икономично, заради снижения въртящ момент.
 

Зима


Използването на електрически скутери през зимата е сравнително ограничено, но и тук важат почти същото: при ниски температури пробегът пада. Според производителите акумулаторът издържа до минус 20 градуса Целзий, но трябва да се зарежда в отопляеми помещения.

За по-добро сцепление на пътя е препоръчително да бъде избрана по-ниска мощностна степен или помощна система. Полезно е и налягането в гумите да бъде намалено. Също така скоростта трябва да бъде съобразена с пътните условия и да бъде отчетен по-дълъг спирачен път. Специално предната спирачка трябва да бъде настройвана внимателно, защото на хлъзгаво може да бъде загубена възможност за завиване.
 

Снимки: Audi, Renault, ZDF

0 от 500
  • #1
    11 rate up comment 9 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Не мога да разбера защо продължават да упорстват със тези батерии? Защо просто не започнат масово производство на водородни автомобили и инфстрауктура? Японците от десет години произвеждат водородни автомобили и многократно доказаха че технологиите им са приложими и ефективни. Зареждането за 4-5 мин., пробег 500km++, няма вредни емисии, водородните кретки имат дълъг живот и напълно се рециклират. Японците за пореден път имат по добрата технология но света се води по акъла на САЩ. ЗАЩО?