Автомобилният свят е богат на различни вариации на двигатели с вътрешно горене. През последните години производителите яхнаха вълната на даунсайзинга, като особено популярни са мотори с четири, три, а понякога и с два цилиндъра. Срещат се атмосферни, с турбокомпресор и с механичен компресор, и дори хибриди.
Днес обаче ще стане дума за най-редките и необичайни автомобилни двигатели, които може да срещнете. Много от тях са с нехарактерен брой и разпределение на цилиндрите. Някои от тях се произвеждат серийно, докато други се поставят на редки модели.
Моторите с W-образно разпределение на цилиндрите са „дете“ на Volkswagen Group, която използва 6,0-литровия W12 за топ-моделите си Volkswagen Phaeton, Touareg, Audi A8 и Bentley Continental GT. Има и още един агрегат с 8-цилиндъра, който не е толкова известен, като през 2002 г. той се слага на топ-версиите на Passat със задвижване на четирите колела.
Двигателят е с обем 4,0 литра, като развива 275 к.с. И 370 Нм въртящ момент, като всъщност представлява комбинация от два блока V4. Заради сложната си конструкция този мотор не е никак надежден.