IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

BMW представи нова водородна задвижваща система

Агрегатът i Hydrogen NEXT е разработен заедно с Toyota

Компанията BMW разкри подробности за новия водороден силов агрегат i Hydrogen NEXT, който е разработен съвместно с Toyota. Технологията горивни клетки ще стане част от портфолиото на баварската марка, като водородното задвижване ще бъде използвано за топ-моделите от семейството X.


BMW i Hydrogen NEXT


Задвижващият агрегат BMW i Hydrogen NEXT се състои от блок eDrive от пето поколение, електрически преобразувател и два балона, в които под налягане от 700 бара са вкарани 6 килограма газообразен водород. Над електромотора е поставена така наречената „батерия с пикова мощност“, която за кратък период увеличава мощността си (при стартиране от място и резки ускорения). Електро-химическият генератор развива 125 киловата (170 к.с.), а съвкупната мощност на системата е 275 киловата (374 к.с.).

В баварската компания предвиждат през 2022 г. да излезе на пазара пилотна серия BMW X5 i Hydrogen NEXT.  Водородните кросоувъри ще бъдат използвани за настройки на силовия агрегат, като през 2025 г. ще се появят и серийни автомобили с тази технология. 


BMW i Hydrogen NEXT


От BMW уточняват, че е възможно плановете да бъдат коригирани в зависимост от състоянието и изискванията на световните пазари. Проблемът е, че все още, дори в Европа, няма развита мрежа от станции за зареждане на водородни автомобили.

Снимки: BMW

0 от 500
  • #14
    3 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #9 с0п0-ланко имах предвид шофьорска, а не жълта книжка, каквато явно притежаваш доста дълго. Никъде, никой не е споменавал коя компания, кога е създадена, но предвид жълтата книжка, която притежаваш е нормално да си помислиш нещо,което не е било тема на обсъждане.С числата също не си добре. БМВ е основана 1917,а Тойота 1937 г. Как ги измисли тези 50 г.ти си знаеш. Ставаше дума не за създаване, а за мощност,но и това не си схванал,както не схвана, че говоря за всички немски марки, а не само БМВ.
  • #13
    3 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #9 Да кажем, че аз когато съм вземал книжка, ти си сядал върху вестника и си си клатил краката.Тойота е създадена почти 50 години след БМВ. Всеки автомобилен ентусиаст, го знае от обща култура.Относно кой колко печели е нормално масовка, продаваща 10+ милиона продажби да печели повече от премиум с 2+ милиона продажби. Това всеки средностатистически човек, прочел повече от 2 книги през живота си го знае.Но между теб и средностатистически човек има цял вагон книги.Чети повече, с0п0-ланко.
  • #12
    6 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #10 Изпитаното двигателче е наистина доказано и то, като крайно НЕЕФЕКТИВНО! Към това, като добавим и твърде замърсяващо, нещата си идват на мястото. А цената на петрола нали не мислиш, че се определя на пазарен принцип. Използват я, за да подчиняват икономики и за да влияят на света според ситуацията. Както е 10$ утре може да скочи на 100, както се е случвало често. Ако чакаме да е вечно 10$ и да не развиваме технологиите, то означава, че тъпчем на едно място и не се развиваме, като теб.
  • #11
    5 rate up comment 2 rate down comment
    до 9 ( преди 4 години )
    Офф, ти пак ли полази тука! Само не ни обяснявай пак, че си писал Отчети до финанСамта - ние твойте "немски мозъци", както и останалият репертоар, мноого добре ги знаем!
  • #10
    3 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #8 Джиткай с градския транспорт, защото студеният синтез няма да го видим скоро, ако изобщо някога се появи такова нещо, освен ако не открият огромни находища от паладий. Само ще ти кажа, че този метал е много рядък, много ценен и е по-скъп от платината. Без него няма студен синтез и така ще има да чакаш да стане по-масов...
  • #9
    4 rate up comment 5 rate down comment
    ss ( преди 4 години )
    Всички алтернативи на добрият стар ДВГ са доста интересни, ноо както се очертават 10-тина долара за барел в тая криза, доста от автопроизводителите бая ще се замислят дали да хвърлят милиарди за недоказани иновации, или да заложат на изпитаното и доказано двигателче!!!
  • #8
    6 rate up comment 5 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #6 Когато Тойота вадеха коли по 300+ к.с. БМВ ходеха прави под масата! Явно си някой с0п0-ланко производство 90-те + години и нищо не знаеш. Дори се съмнявам дали изобщо имаш книжка, като чета какви глупости пишеш. И не забравяй, че Тойота има печалба по-голяма от всички немски автомобилни марки взети заедно. Когато пожелае може да ги купи всичките наведнъж, но хубавото на Тойота е, че с боклyци не се занимават. Пускат само малко стръв на БМВ,за да се раздвижат немските лоени мозъци в др.насока
  • #7
    4 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    с нетърпение чакам двигател със студен синтез дотогава пешком или с обществен транспорт
  • #6
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    #4 Колега, малко си се объркал. През 2022 г. БМВ ще пущат пилотна версия МОЖЕ БИ, което значи, че ще пуснат ТЕСТОВ МОДЕЛ и чак през далечната 2025 г. предвиждат да започнат серийно производство, което значи, че не 10 години, а най-малко са 15 г. след японците.
  • #5
    6 rate up comment 13 rate down comment
    анонимен ( преди 4 години )
    Добре, че са баварците, че Тойота да видят кола над 300 коня. И защо си мислиш, че инженерите и мениджърите в БМВ са по - *** от тебе и не са се сетили да се договорят за актуалната версия на водородната система ? Всъщност на такива разпространители на неверна информация (кажи го хейтъри) като тебе им трябва един дебел, да не казвам какво.Оризарче смешно, бъди щастлив с ръждясалата ти каручка на 15 години, 'отговаряща на евро 6', както беше казал веднъж.