IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Следващото BMW X7 ще получи водородно задвижване

Силовият агрегат на кросоувъра ще бъде разработен с помощта на Toyota

Следващото BMW X7 ще получи водородно задвижване

Следващото поколение на кросоувъра BMW X7 ще получи силов агрегат с водородни клетки, съобщава испанското издание Motor.

Според информациите, ръководството на баварския производител е убедено, че бъдещето принадлежи на този тип задвижване и затова през 2023 г. ще оборудва своя всъдеходен флагман с такъв агрегат. Компанията подписа още през 2016 г. споразумение с Toyota за партньорство в областа на разработката на водородни горивни клетки и резултатът от него ще се види именно при следващото X7.

Всъщност, големият всъдеход на BMW ще получи версия с изцяло електрическо задвижване. В стандартния си вариант тя ще е с електромотор, но ще се предлага и модификация с увеличен пробег, като именно тя ще получи система за зареждане с водород, разработена с помощта на Toyota.

Засега липсват подробности за силовия агрегат. Голямото приемущество на водородното задвижване е по-големият пробет, както и по-бързо зареждане. Ако съвременният електромобил се нуждае поне от половин час за зареждане на батериите, то при водородния процесът отнема само няколко минути.

Така именно X7 ще стане и първото серийно BMW, работещо на водород. Баварците са си оставали за цел до 2025 г. да предложат и по-масови модели с този тип задвижане.

Снимка: BMW

0 от 500
  • #6
    6 rate up comment 0 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    БМВ са хитри... Първо, обсъждат модел, който ще се появи след 7-8 години и чиято разработка ще започне най-рано след 4 години. Второ, те си го планират като електромобил. Винаги могат да натъпчат малко горивни клетки под огромния преден капак с ясната представа, че това вероятно така и няма да се наложи. Или ще пуснат една къса серия, колкото да вземат някой държавен грант.
  • #5
    5 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Тесла продава по 500 000 ел. коли на година, Тойота - по 100-на водородни, и то не продажби, а отдаване под наем.
  • #4
    4 rate up comment 8 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    От чакане няма нужда. Тесла вече успяха, а Тойота се провалиха отвсякъде с водорода. Колкото повече се развиват технологиите, толкова по-ясно става, че водородът няма бъдеще.
  • #3
    5 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    Според Илон Мъск и неговите инженери задвижването със водород е изключително лоша идея а според инженерите на Тойота водорода е бъдещето. Сега остава да видим коя от двете страни ще се издъни супер яко!
  • #2
    2 rate up comment 1 rate down comment
    анонимен ( преди 9 месеца )
    По скоро сероводород
  • #1
    2 rate up comment 1 rate down comment
    112 ( преди 9 месеца )
    Да ги пуснат и тук ... в Нефтозавода водород колкото искаш ...