Следващото поколение на кросоувъра BMW X7 ще получи силов агрегат с водородни клетки, съобщава испанското издание Motor.
Според информациите, ръководството на баварския производител е убедено, че бъдещето принадлежи на този тип задвижване и затова през 2023 г. ще оборудва своя всъдеходен флагман с такъв агрегат. Компанията подписа още през 2016 г. споразумение с Toyota за партньорство в областа на разработката на водородни горивни клетки и резултатът от него ще се види именно при следващото X7.
Всъщност, големият всъдеход на BMW ще получи версия с изцяло електрическо задвижване. В стандартния си вариант тя ще е с електромотор, но ще се предлага и модификация с увеличен пробег, като именно тя ще получи система за зареждане с водород, разработена с помощта на Toyota.
Засега липсват подробности за силовия агрегат. Голямото приемущество на водородното задвижване е по-големият пробет, както и по-бързо зареждане. Ако съвременният електромобил се нуждае поне от половин час за зареждане на батериите, то при водородния процесът отнема само няколко минути.
Така именно X7 ще стане и първото серийно BMW, работещо на водород. Баварците са си оставали за цел до 2025 г. да предложат и по-масови модели с този тип задвижане.
Снимка: BMW