IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

BMW отваря вратите пред водорода

Серийната версия на i Hydrogen NEXT влиза в производство през 2022 г.

BMW отваря вратите пред водорода

BMW и водород – това не е нова тема. Още през 2004 г. концептуалният модел H2R с V12-двигател постави девет нови световни рекорда. Две години по-късно на пазара бе въведен Hydrogen 7, който се базираше на 760 Li с 12-цилиндров двигател и 260 к.с. През 2013 г. баварците сключиха сътрудничество с Toyota за разработката на автомобили с горивни клетки, а две години по-късно започнаха изпитанията на модели от Серия 5 GT с водородно задвижване. В същата година бе представен и прототип на i8 с агрегат с клетъчен двигател.

Миналата година BMW оповести плановете си за въвеждането на нов водороден автомобил в серийно производство. Първа представа как може да изглежда той дава моделът i Hydrogen Next, който бе представен във Франкфурт. Той се базира на актуалния Х5 и се задвижва от водород. С изключение на типичните сини елементи тя не се различава особено от актуалния модел с двигател с вътрешно горене. Липсващите ауспухови тръби са заместени от сини панели, което също говори за липсата на отработени газове.

BMW i Hydrogen NEXT

Засега BMW не разкрива допълнителна информация за техническите данни. Знаем само, че серийната версия на модела ще бъде готова през 2022 г. Зареждането трябва да се извършва за по-малко от четири минути, а пробегът с едно зареждане трябва да е по-голям от съществуващите на пазара автомобили с водородно зареждане. Както във всяка добра история, и тук има едно „но“. Серийният модел ще бъде в силно лимитирана версия и ако търсенето и инфраструктурата достигнат подходящо ниво, масово серийно производство може да започне през 2025 г.

Вижте още снимки в галерията.

Снимки: Motor1

0 от 500
  • #6
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Умряла работа е водорода. Във водорода няма никаква логика, освен че големите нефтени компании могат да си запазят бизнес модела и затова от време навреме се появяват такива автомобили субсидирани от big oil
  • #5
    2 rate up comment 4 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Години, след като БМВ и Тойота сключиха споразумението, БМВ не щат и да чуят за японска техлнология. Хибридите си ги разработиха сами със ZF. Направиха 99% от общата спортна кола. А сега и водороден прототип без технически данни и с неясни бъдещи планове.
  • #4
    2 rate up comment 3 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    2025...още 6 години. Дотогава ще видим 3-то поколение Тесла и 2-ро на традиционните производители. И никой дори няма да си помисля да кара бомба на колела.
  • #3
    5 rate up comment 2 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Водородна технология в лек автомобил е пълен нонсенс. Някой знаещ беше казал: "If you, say, took a solar panel and use that... to just charge a battery pack directly, compared to split water, take hydrogen, dump oxygen, compress hydrogen... it is about half the efficiency." Виж за кораби или нещо подобно може би има смисъл.
  • #2
    6 rate up comment 5 rate down comment
    Немец ( преди 1 месец )
    Ние ще....бъдеще неопределено.
  • #1
    7 rate up comment 11 rate down comment
    анонимен ( преди 1 месец )
    Пари за изследователска дейност хвърлени на вятъра. Ако бяха хвърлили тези пари и усилия в развитието на електромобилите, сега нямаше да има фирма с марка Тесла, чието споменаване разтреперва всеки шеф на автомобилна компания.