Суперспортният Gumpert Nathalie ще бъде първият автомобил, който се задвижва от метанолова система с горивна клетка. Подобно на водородната технология, тя създава електрическа енергия чрез индиректна оксидация на вещество, което в случая е метанол.
Купето е разработено от Gumpert Aiways и бе показано на China International Import Expo (CIIE) в Шанхай. То ускорява до 100 за внушителните 2,5 секунди и развива близо 300 км/ч. И не е някаква утопия, а ще се появи на пазара в Германия през лятото на 2020 г.
Задвижването ще бъде поверено на четири електромотора, по един за всяко колело. Общата им мощност е посочена доста общо в диапазона между 300 и 600 кВт. С едно зареждане на резервоара ще могат да бъдат изминати 1000 км при скорост от 120 км/ч.
Метаноловата горивна клетка е разработена съвместно с Blue World Technologies. Дялове от датската фирма бяха купени от Aiways в началото на 2019 г. В горивната клетка метанолът реагира с кислород по електрохимичен път и в резултат на това се създава електрическа енергия, която се използва за ток за задвижване.
Докато при нормалните автомобили с горивна клетка се зарежда газообразен водород, при металоновите горивни клетки се използва течна смес от метанол и вода. Така може да се използва наличната инфраструктура за зареждане. Метанолът идва от възобновяеми източници и е CO2-неутрален. При шофиране обаче се отделя въглероден двуокис, така че локалните емисии не са нулеви като при водородните автомобили.
Работата на Aiways с метанола е резултат от предписания на китайското правителство. През март министерството на индустрията и информационните технологии публикува правила за метаноловите автомобили, според които използването на метанол в автомобилите трябва да се насърчава заради по-ниските емисии CO2.
Снимки: Gumpert Aiways
Вижте още снимки в галерията: