IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec Черно море

Германски суперспортист ще дебютира през 2020 г.

Gumpert Nathalie се задвижва от метанолова горивна клетка на Aiways

Германски суперспортист ще дебютира през 2020 г.

Суперспортният Gumpert Nathalie ще бъде първият автомобил, който се задвижва от метанолова система с горивна клетка. Подобно на водородната технология, тя създава електрическа енергия чрез индиректна оксидация на вещество, което в случая е метанол.

Купето е разработено от Gumpert Aiways и бе показано на China International Import Expo (CIIE) в Шанхай. То ускорява до 100 за внушителните 2,5 секунди и развива близо 300 км/ч. И не е някаква утопия, а ще се появи на пазара в Германия през лятото на 2020 г.

Задвижването ще бъде поверено на четири електромотора, по един за всяко колело. Общата им мощност е посочена доста общо в диапазона между 300 и 600 кВт. С едно зареждане на резервоара ще могат да бъдат изминати 1000 км при скорост от 120 км/ч.

Метаноловата горивна клетка е разработена съвместно с Blue World Technologies. Дялове от датската фирма бяха купени от Aiways в началото на 2019 г. В горивната клетка метанолът реагира с кислород по електрохимичен път и в резултат на това се създава електрическа енергия, която се използва за ток за задвижване.

Докато при нормалните автомобили с горивна клетка се зарежда газообразен водород, при металоновите горивни клетки се използва течна смес от метанол и вода. Така може да се използва наличната инфраструктура за зареждане. Метанолът идва от възобновяеми източници и е CO2-неутрален. При шофиране обаче се отделя въглероден двуокис, така че локалните емисии не са нулеви като при водородните автомобили.

Работата на Aiways с метанола е резултат от предписания на китайското правителство. През март министерството на индустрията и информационните технологии публикува правила за метаноловите автомобили, според които използването на метанол в автомобилите трябва да се насърчава заради по-ниските емисии CO2.

Снимки: Gumpert Aiways

Вижте още снимки в галерията:

0 от 500